بازدید دیمیتری راگوزین از شرکت های صنایع موشکی و فضایی در منطقه چلیابینسک

0 289

سیروس برزو: دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)، رئیس سازمان فضایی روسیه (Roscosmos)، در چارچوب بازدیدهای دوره خود از شرکت‌های صنایع موشکی و فضایی روسیه، به منطقه چلیابینسک (Chelyabinsk) سفر و از شرکت صنایع فلزی زلاتماش (Zlatmash) بازدید کردند.
در بازدید از زلاتماش، محصولات این مجتمع که برای اهداف غیرنظامی و نظامی تولید می‌شود مورد بررسی راگوزین و کارشناسان همراه او قرار گرفت. هیئت روسکاسموس از بخش تولید اکستروژن آلومینیوم، تولیدشده تحت نام تجاری زلاتپروف (Zlatprof) بازدید و با محصولات تولیدشده توسط زلاتمش آشنا شد. در بخش نمایشگاه این واحد صنعتی محصولات متنوع و نمونه‌های غیرنظامی مانند اجاق‌های آشپرخانه، رادیاتور و غیره  تا قطعات دستگاه‌های نظامی ازجمله سلاح‌های جنگی وجود داشت.


آنتون لوبانوف (Anton Lobanov)، مدیرکل زلاتماش، و دیمیتری راگوزین جلسه‌ای را برگزار کردند که در آن چشم‌انداز‌های آینده را برای اجرای نظارتی دولت و تنوع بخشیدن به تولید را مشخص کردند. راگوزین سیاست توسعه کلی این واحد صنعتی را ۳ محور اساسی اعلام کرد. اولویت دادن به توسعه صنعت موشکی و فضایی، کاهش هزینه‌های غیر تولیدی و افزایش درآمد شرکت با کشف توانمندی‌های جدید و ورود به بازار.
کارخانه ماشین‌سازی زلاتماش یکی از شرکت‌های زیرمجموعه  روسکاسموس است که درزمینه ازنظر فراورده‌های غیرنظامی حجم قابل‌توجهی محصولات متنوع تولید می‌کند. راگوزین در جریان این بازدید ضمن اشاره به توانمندی‌های زلاتماش  گفت با توجه به سیاست دولت برای ایجاد تنوع تولید، این مجتمع می‌تواند به‌عنوان الگو برای سایر بنگاه‌ها مورداستفاده قرار گیرد.


لازم به ذکر است که فشارهای ناشی از تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، باعث شده تا روسکاسموس تمام توان خود درزمینه‌های زمینه‌های مختلف را بکار گیرد تا با جذب امکانات مالی، برنامه‌های این سازمان دچار تعطیلی و یا رکود نشوند و احتمال دارد همانند اواسط دهه ۱۹۹۰ مؤسسان و بنگاه‌های فضایی، باعرضه محصولات غیر فضایی به عرضه بازار وارد شوند. در آن دوران به‌طور مثال شرکت فناوری‌های فضایی انرگیا تولیداتی مانند جاروبرقی، دستگاه‌های تصفیه آب و حتی اسکیت بورد زد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12344
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها