مواد تشکیل‌دهنده ماه و زمین یکسان است

طبق تحقیقات جدید ناسا (NASA) و بررسی نمونه‌های ماه، رابطه قدرتمندی میان مواد تشکیل‌دهنده ماه و زمین وجود دارد. دانشمندان مدل جدیدی ارائه کرده‌اند که ماه از مواد زمین تشکیل‌شده است.

مقبول‌ترین نظریه درباره تشکیل ماه، شامل برخورد یک شی‌ء‌ آسمانی به‌اندازه مریخ با زمین است. درنتیجه این برخورد بخشی از بدنه شی‌ء‌ آسمانی بزرگ‌تر جدا می‌شود و ماه به وجود می‌آید. اما محققان ناسا به‌تازگی مدل جدیدی توسعه داده‌اند که طبق آن ماه از  مواد زمین تشکیل‌شده است.
آن‌ها در تحقیقات خود  از نمونه‌هایی کمک گرفتند که فضانوردان ۵۰سال قبل در مأموریت آپولو جمع‌آوری کردند.  محققان فرایندهای تشکیل ماه را به‌وسیله ۱۴عنصر متلاطم و فلز دوستی شبیه‌سازی کردند که در نمونه‌های ماه وجود داشت. آن‌ها طی این پژوهش به درکی تازه و پیچیده از سیارات دست یافتند.
در حقیقت  غلظت این عناصر به دانشمندان نشان می‌دهد چه اتفاقاتی روی‌داده است.
به‌هرحال شبیه‌سازی نشان داد رابطه‌ای قدرتمند میان ۹عنصر تشکیل‌دهنده ماه و زمین وجود دارد.
برای  ۵عنصر باقیمانده نیز توضیحاتی وجود دارد. آن‌ها در این شبیه‌سازی غلظت کمتری داشته‌اند و به همین دلیل محققان معتقدند این عناصر  پس از برخورد شی آسمانی دوباره با یکدیگر ترکیب نشدند و از مواد تشکیل‌دهنده ماه پس از برخورد جداشده‌اند.
البته هنوز باید تحقیقات بیشتری دراین‌باره انجام شود تا درک بهتری از محیط سیارات پس از برخورد فراهم شود.
این تحقیقات اولیه حفره‌های موجود در اطلاعات علمی را پر می‌کند که از دهه۱۹۷۰ میلادی وجود داشته است.
منبع داناخبر