1396/11/29

حضور ایران در نمایشگاه هوافضای برلین، قدیمیترین در جهان و بزرگترین در اروپا

نمایشگاه هوافضای برلین ILA-BERLIN را می‌توان قدیمی‌ترین نمایشگاه هوافضای جهان دانست که از سال ۱۹۰۹ تا کنون برگزار می‌شود. این نمایشگاه دو سالانه که اغلب شرکت‌کنندگان آن آلمانی و اروپائی هستند از 5 تا 9 اردیبهشت سال آینده با مسئولیت انجمن صنایع هوافضایی آلمان (BDLI) در فرودگاه جدید شهر برلین برگزار خواهد...
حضور ایران در نمایشگاه هوافضای برلین، قدیمیترین در جهان و بزرگترین در اروپا

نمایشگاه هوافضای برلین ILA-BERLIN را می‌توان قدیمی‌ترین نمایشگاه هوافضای جهان دانست که از سال ۱۹۰۹ تا کنون برگزار می‌شود. این نمایشگاه دو سالانه که اغلب شرکت‌کنندگان آن آلمانی و اروپائی هستند از 5 تا 9 اردیبهشت سال آینده با مسئولیت انجمن صنایع هوافضایی آلمان (BDLI) در فرودگاه جدید شهر برلین برگزار خواهد شد. نمایشگاه هوافضای برلین علاوه بر قدمت طولانی یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جهان در حوزه فضایی نیز می‌باشد. برای مثال در دوره قبل بیش از ۱۵۰ هزار نفر از آن بازدید کردند، متخصصان طی روزهای برگزاری، با شرکت در کنفرانس‌های جانبی از ۵۰ مقاله و سخنرانی ارائه‌شده بهره بردند، و همچنین در فضای باز نمایشگاه بیش از ۲۰۰ فروند وسیله پرنده به نمایش درآمد که تعدادی از آنها از جمله آنتونوف ۱۷۰ به پرواز درآمدند. بنا به اعلام مسئولین ۱۰۱۷ شرکت کننده از ۳۷ کشور در دوره 2016 نمایشگاه برلین حضور داشتند.  قالب این نمایشگاه، شبیه به نمایشگاه‌های هوافضای پاریس در فرانسه و فارنبرو در انگلیس می‌باشد اما وجه تمایز مهم نمایشگاه برلین، این است که امکان بازدید عموم در سه روز اول آن وجود ندارد. در تصویر زیر می‌توانید خلاصه‌ای از آمار دوره قبل را مشاهده نمایید:

حضور ایران در نمایشگاه هوافضای برلین، قدیمیترین در جهان و بزرگترین در اروپا

بخش‌های اصلی نمایشگاه هوافضای برلین عبارتند از هوانوردی، دفاع و امنیت، بخش فضایی، قطعات و بخش‌های ویژه شامل پهپادها و فناوری‌های آینده. با توجه به اینکه این نمایشگاه روزهای نخست خود را تنها به حضور فعالان صنعت و افراد کارکشته اختصاص داده است، هر دوره موضوعات مهمی طی روزهای تخصصی مطرح می‌گردد؛ برای مثال بخش هوانوردی نمایشگاه سال 2018 شامل موضوعاتی از جمله کاهش زمان و هزینه ساخت هواپیماها در طرح Industry 4.0، سرمایه‌گذاری بر روی استفاده از قطعات تولیدشده به روش چاپ سه‌بعدی در صنعت هوایی، هوشمندسازی هواپیماها برای کاهش حجم کاری خلبان، استفاده از فناوری‌های الکتریکی برای پیشرانش هواپیما و کاهش آلودگی صوتی مطرح خواهند شد.

اما بخش فضایی نمایشگاه هوافضای برلین، که در فضایی به وسعت 4000 متر مربع برگزار می‌گردد، همچون دوره گذشته بر موضوع استفاده از فناوری فضایی برای بهبود سطح زندگی در زمین تاکید دارد. استفاده از ماهواره‌های سنجشی برای نظارت بر تغییرات اقلیمی و مدیریت بلایای طبیعی، بهره‌برداری بیشتر از ناوبری ماهواره‌ای در صنعت حمل و نقل و ایجاد دسترسی جهانی به خدمات پهن‌باند با استفاده از ماهواره‌های مخابراتی، از موضوعات مورد توجه در بخش فضایی این نمایشگاه هستند. در نمایشگاه هوافضای برلین 2018 بیش از 60 غرفه، 50 ویدیو و فیلم کوتاه، 100 عکس و تصویر گرافیکی و تعدادی از تصاویر زنده فضایی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد. فروش بلیط‌های این نمایشگاه از ماه دسامبر سال 2017 شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شرکت مدیریت صادرات و تجارت شریف با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پاویون ایران را در نمایشگاه هوافضای ایلا برلین  ۲۰۱۸ در اختیار شرکت‌های هوافضایی توانمند ایرانی قرار می‌دهد و هیئت تخصصی به این نمایشگاه اعزام می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید:
09010856351 

آی دی تلگرام جهت پشتیبانی:
@AeroExpo

کانال تلگرامی:
@Ilaberlin2018

آدرس ایمیل:
info@sharif-emc.com

حضور ایران در نمایشگاه هوافضای برلین، قدیمیترین در جهان و بزرگترین در اروپا

خدمات و کاربردها | رویدادها |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

فرانسه سومین ماهواره سیراکیوس ۴ را به ناوگان مخابرات ماهواره‌ای نظامی آینده خود اضافه می‌کند

بر اساس اعلام یک مقام وزارت دفاع فرانسه در ۱۶ آبان ۹۷، این کشور ماهواره جدیدی را به نسل نوین منظومه ماهواره‌ای زمین ثابت خود که در آینده به مدار زمین می‌رود اضافه می‌کند. مسئول برنامه ارتباط‌های ماهواره‌ای در اداره کل ارتش فرانسه، که پشتیبانی نیروهای مسلح این کشور را برعهده دارد، اعلام کرد که لزوم ارتباط ماهواره‌ای پهبادها و هواپیماهای نظامی نیاز به ماهواره سیراکیوس۴ (Syracuse 4) متفاوتی را ایجاد کرده است که حداکثر تا سال ۲۰۳۰ به فضا فرستاده خواهد شد. در ناوگان نوین مخابرات ماهواره‌ای نظامی فرانسه ابتدا دو ماهواره پیش‌بینی شده بود. ماهواره‌های سیراکیوس۴آ و ۴بی برای حمل بارهای مفیدی که در باند X و کا-بند (Ka-band) کار می‌کنند طراحی‌شده‌اند و قابلیت مقاومت در برابر تهدیدهای گوناگون را ازجمله حمله‌های سایبری، پارازیت و حملات هسته‌ای در ارتفاع‌های بالا دارد. موضوعی که باعث شده است فرانسه در اندیشه اضافه کردن ماهواره دیگری بیفتد این است که ماهواره‌های سیراکیوس۴آ و ۴بی دارای پرتوهای نقطه‌ای هستند که سیگنال‌های ماهواره را روی یک منطقه جغرافیایی محدود متمرکز می‌کند. این نوع پرتوهای متمرکز معمولا برای نیروهای زمینی که نسبتا آرام حرکت می‌کنند و تا هنگام رسیدن به محدوده درگیری نیاز به ارتباط ماهواره‌ای ندارند مناسب است، اما برای هواپیماهای نظامی که ممکن است صدها یا حتی هزاران کیلومتر را حین عملیات طی کنند مناسب نیست.