نخستین ماهواره سنجشی بومی ترکیه سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب می‌شود

0 594

ترکیه اعلام کرد نخستین ماهواره سنجشی بومی این کشور مراحل پایانی توسعه خود را می‌گذراند. این ماهواره با نام İmece که برای نیاز‌های نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، تحت نظارت مؤسسه تحقیقات فناوری فضایی ترکیه (TÜBİTAK UZAY) در حال ساخت است. توسعه İmece به‌طور کامل توسط مهندسان و تکنسین‌های این کشور صورت می‌گیرد و قرار است پس از انجام تست‌های لازم، سال آینده میلادی به فضا پرتاب شود. 

ماهواره یادشده در مدار خورشید آهنگ و در فاصله ۶۸۰ کیلومتری از سطح زمین قرار خواهد گرفت و قادر به تصویربرداری پانکروماتیک (سیاه و سفید) با قدرت تفکیک مکانی ۰.۹ متر و تصویربرداری رنگی با قدرت تفکیک مکانی ۳.۶ متر خواهد بود. İmece همچنین قرار است یک ماهواره با امکان تبادل داده با سرعت بالا باشد و می‌تواند در هر گذر خود تقریباً ۱۰۰۰ کیلومتر تصویر را ثبت کند.

شایان ذکر است نخستین ماهواره مخابراتی بومی ترکیه با نام ترکست ۶آ (Türksat 6A) نیز مطابق برنامه‌ریزی‌ها تا سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب خواهد شد. اپراتور این ماهواره شرکت ترکست (Türksat) بوده و توسط مرکز مونتاژ، یکپارچه‌سازی و تست فضاپیما (Spacecraft Assembly, Integration and Test Centre به‌اختصار AIT) در حال توسعه است؛ مرکزی که متعلق به وزارت دفاع ملی ترکیه (Ministry of National Defence of Turkey) می‌باشد.

 

espash ، en.c4defence ، defenceturkey ، raillynews

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15348
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها