دانشگاه شریف به دور نهایی مسابقات بین‌المللی طراحی میکروماهواره راه یافت

0 471

تیم دانشجویی دانشگاه شریف به مرحله نهایی مسابقات بین المللی دانشجویی طراحی میکروماهواره و ماهواره مکعبی در دانشگاه پلی‌تکنیک شمال‌ غربی چین (NPU) راه یافت.

دانشگاه NPU امسال میزبان مسابقات بین‌المللی دانشجویی طراحی میکروماهواره‌ بود. این مسابقات با شعار «استفاده‌ صلح‌آمیز از فضا، جستجو در پهنه‌ کیهان، تحقق آرزوی مشترک بشر» و با هدف اشاعه‌ استفاده کاربردی از ماهواره‌های مکعبی به منظور تحقق شعار مسابقات در میان دانشجویان سراسر جهان و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاهی در حال برگزاری است.

در این میان چهار تیم از کشور ایران در مرحله‌ مقدماتی این مسابقات شرکت کردند و تیم هویا از دانشگاه صنعتی شریف موفق شد ضمن پشت‌ سر گذاشتن مرحله‌ مقدماتی، در بین ۲۴ تیم راه یافته به مرحله‌ نهایی مسابقات قرار گیرد. مرحله‌ نهایی در بازه‌ سه روزه از هشتم لغایت دهم آبان‌ ماه سال جاری در محل دانشگاه NPU برگزار خواهد شد.

سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه موسوم به اپسکو (APSCO) پرتاب ماهواره‌ تیم برتر این مسابقات را برعهده گرفته‌ است و این ماهواره توسط این سازمان در مدار زمین قرار خواهد گرفت.

گفتنی است دکتر مرتضی براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران نیز از تیم دانشجویی طراحی میکروماهواره هویا دانشگاه صنعتی شریف تقدیر کرد.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14207
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها