تصاویر فضایی (20)+عکس

0 1,151

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم.
 این شما و عکس های جذاب امروز:

1-محل تولدم: “خیلی حس شیرین و غرورآفرینی هست وقتی که من هم اکنون می توانم از فضا به جایی که متولد شدم و رشد یافتم نگاه کنم.” این عکس جالب را توماس پسکت از شهر “دیپ” فرانسه به ثبت رسانده است.

2- تپه های شنی تکرار شونده: تلماسه یا تپه های شنی، به ارتفاعاتی اطلاق می شود که به خاطر انباشته شن ها بروی هم (باکمک وزش باد) به وجود آمده است. از تلماسه های معروف می توان به ربع الخالی و گبی اشاره کرد.این عکس توسط توماس پسکت شکار شده است.

3- “دیواره بزرگ مرجانی”: بزرگترین صخره ی مرجانی که بروی زمین وجود دارد و تصویر آن از ایستگاه بین المللی فضایی بدین گونه تماشا می شود.
دیوارهٔ بزرگ مرجانی (به انگلیسی: Great Barrier Reef) به مجموعه عظیمی از صخره‌های مرجانی گفته می‌شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. «دیواره بزرگ مرجانی» بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌آید.

4- آتشفشان ماونا لوآ: آن چیزی که از یک آتشفشان در فضا دیده می شود! ماونا لوآ یک آتشفشان سپر شکل و یکی از پنج آتشفشان جزایز هاوای ایالات متحده در اقیانوس آرام است. نام “ماونا لوآ” به معنای “کوه بلند” است.

5- طلوع دل انگیز در ایستگاه فضایی بین المللی: همواره طلوع آفتاب و برآمدن خورشید، نوید امید تازه و دمیده شدن حسی شگفت انگیز در درون آدمی است. بی شک این نوید الهی، پیام آور رحمت بی کران خداوندگار جهانیان می باشد. این تصویر با شکوه در شهریور ماه امسال شکار شده است.