شکار لحظه های فضایی (17) + عکس

0 1,423

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم.
 این شما و عکس های جذاب امروز:

1-کهکشان راه شیری و پنج سیاره در یک تصویر خیره کننده: یک تصویر بسیار سخاوتمندانه در آسمان! این تصویر به کوشش “مت اسمیت” در 10 فوریه (21 بهمن 94) در تگزاس گرفته شده است.

2-جهان بیگانه برروی زمین: عکاس نجومی “جف دای” ، این پرتره را از خودش در آسمان شب کوه های هیمالیا به ثبت رسانده است.این عکس در جمعه 15 مهر 95 شکار شده است.

3-نیمه شب آبی کهکشان راه شیری: این عکس جذب در قله ی دونر واقع در حوالی شهر نوادای آمریکا و توسط باربارا متیو به ثبت رسیده است.

4- سوپر مون بر فراز وانشنگتن دی.سی:
سوپر مون باعث ویرانی کره زمین نمی شود. اَبَرماه زمانی اتفاق می افتد که ماه در حضیض است. یعنی اینکه در جایی از مدار خود قرار دارد که در کمترین فاصله با کره زمین بوده و کامل ترین مرحله خود را می گذراند

به دلیل گردش ماه در یک مدار بیضی شکل، این رخداد کاملا طبیعی و معمولی است و به هیچ وجه باعث تغییر یا تصادمی در مدار حرکتی زمین نمی شود. ناسا هم همین نظر را دارد و دلیلی برای ترس از آن نمی بیند. اگر چه هنوز برخی افراد خرافاتی یا دوست دار شایعات، اتفاقاتی چون سونامی، سیل و زلزله ها را به این رخداد طبیعی مرتبط می کنند.

5-شهاب باران در پارک ملی برایس کنیون:
پارک ملی برایس کنیون (به انگلیسی: Bryce Canyon National Park) پارکی طبیعی در ایالت یوتا در ایالات متحده آمریکا است.
منشاء بسیاری از بارش های شهابی، دنباله دارها هستند. این صخره‌های یخی با حرکت خود ذرات ریزی به جا می‌گذارند. با نزدیک شدن دنباله دار به خورشید تعداد ذرات به جا مانده افزایش می‌یابد. بنابراین مدار دنباله دار مملو از ذراتی می‌شود که با همان سرعت دنباله دار و تقریبا” در همان مدار به دور خورشید می‌گردند.
به دلیل حرکت متناوب زمین به دور خورشید، سیاره ما در زمان مشخصی از سال به نزدیکی مدار دنباله دار می‌رسد و با برخورد به این ذرات بارش شهابی رخ می‌دهد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=924
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها