ماهواره چینی برای مطالعه زلزله

0 1,075

چین قصد دارد در سال جاری ماهواره‌ای را برای جمع‌آوری داده‌های الکترومغناطیسی به فضا پرتاب کند که این داده‌ها ممکن است برای پیش‌بینی و نظارت بر زمین‌لرزه مورد استفاده قرار گیرد. به گزارش آژانس‌های دولتی زمین‌لرزه چین، این ماهواره در نیمه دوم سال جاری راهی فضا خواهد شد. حرکات پوسته زمین، اشعه الکترومغناطیس تولید می‌کند که این اشعه‌ها را می‌توان از فضا مشاهده کرد.
با جمع‌آوری داده‌های مربوط به میدان الکترومغناطیسی زمین، پلاسمای یونوسفر و ذرات پرانرژی، این ماهواره قادر خواهد بود به منظور پایش بلادرنگ زمین‌لرزه و پیش‌لرزه‌های ممکن در چین و مناطق مجاور آن مورد استفاده قرار گیرد. این ماهواره اولین پلت‌فرم فضایی چین برای نظارت بر زمین‌لرزه و ارائه یک روش جدید برای تحقیقات مرتبط با این حوزه خواهد بود. به گفته Shen Xuhui معاون پروژه، این ماهواره با طول عمر 5 ساله و با هدف ثبت وضعیت الکترومغناطیسی زلزله با قدرت بالای 6 ریشتر در چین و بالای 7 ریشتر در سراسر جهان طراحی شده است و دانشمندان در نظر دارند فاکتورهایی را بیابند که منجر به توسعه تکنولوژی‌هایی برای پیش‌بینی زلزله شود.
همچنین قابل ذکر است که ممکن است این ماهواره برای ارتباطات ناوبری و اهداف هوافضایی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع chinadaily