دریافت اولین تصاویر ماهواره ی جدید سنجش از دور چین

0 1,346

اولین ماهواره ی سنجش از دور کیفیت بالای چین، اولین تصاویر خود را به زمین مخابره کرد. Gao Jing-1  که از دقت تصویربرداری 0.5 متر برخوردار است، تا کنون1241 تصویر را به ایستگاه زمینی فرستاد. این ماهواره که در ارتفاع 500 کیلومتری زمین قرار دارد قادر به پوشش منطقه‌ای به وسعت 12 کیلومتر می باشد  و حالت های مختلفی برای تصویربرداری دارد؛ از جمله تصویربرداری از چند هدف، پوشش تمام یک منطقه با ثبت تصاویری به صورت نوارهای بلند و در کنار هم قرار دادن آنها، و تصویربرداری استریو. از مزایای Gao Jing-1 می توان به وزن کم، مانورپذیری، سیستم‌های الکترونیکی کارآمد و ثبت تصاویر با کیفیت اشاره کرد.

یکی از مقامات سازمان علوم و تکنولوژی هوافضای چین گفت: فعالیت رسمی این ماهواره تصاویر با کیفیت بالای طیفی را در تمامی شرایط آب و هوایی در اختیار کاربران در سرتاسر جهان قرار می دهد. مشتریان تصاویر این ماهواره به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

مشتریانی که استفاده های پایه‌ای از تصاویر می کنند شامل نقشه برداری، بررسی منابع زمین، کشاورزی، نظارت بر جنگل ها، نظارت بر مصرف آب، معادن و محیط زیست، کابردهای نظامی و مدیریت بحران.

مشتریان اینترنتی شامل سرویس های مکان یابی، شهرهای هوشمند، اقتصاد و بیمه و صنایع دیگری که با اینترنت همراه سر و کار دارند، ناوبری، ترمینال های هوشمند و واقعیت مجازی.

عملیاتی شدن ماهواره ی Gao Jing-1 برای فعالان فضایی چین حرکت مهمی محسوب می شود چرا که انحصار موجود در بازار تصاویر ماهواره ای با کیفیت را برای کشور از بین می برد و زمینه های لازم را برای برنامه های توسعه ی چین فراهم می کند. این ماهواره در دسامبر سال گذشته به کمک یک راکت لانگ مارچ 2 از پایگاه Taiyuan به فضا پرتاب شد.

 

منبع Toutiao
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=794
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها