راه‌اندازی پلتفرم جامع داده‌های فضایی امارات برای توسعه خدمات سنجش از دور

2 123

آژانس فضایی امارات متحده عربی از مرحله عملیاتی پلتفرم تجزیه‌وتحلیل جغرافیایی-فضایی با همکاری شرکت بیانات عربستان سعودی رونمایی کرد. پلتفرم مذکور یک پروژه شاخص مرکز داده‌های فضایی است که برای دسترسی همه جانبه دانشمندان، محققان، نهادهای دولتی و خصوصی، استارت‌آپ‌ها و اعضای جامعه به داده‌های ماهواره‌ای طراحی شده است.

این پلتفرم شامل بازاری بوده که برنامه‌های کاربردی مبتنی بر فضا، مدل‌های یادگیری ماشینی و ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد و برنامه‌های کاربر را بدون نیاز به کدهای برنامه‌نویسی تسهیل می‌کند.

پلتفرم تجزیه‌و‌تحلیل جغرافیایی-فضایی (Geo-Spatial Analytics Platform) همچنین میزبان تمام پروژه‌های آژانس فضایی امارات متحده عربی (UAESA) در رصد زمین و ارتقای برنامه‌های کاربردی توسعه‌یافته توسط استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان خواهد بود.

پلتفرم مذکور شامل سه خدمت تسهیل دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای از آژانس‌های فضایی بین‌المللی و نهادهای خصوصی، استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید گزارش‌های تحلیلی و ایجاد بازاری برای کاربردهای فضایی و مدل‌های مبتنی بر فضای هوش مصنوعی است. هدف این خدمات جذب نوآوران برتر، تسریع در توسعه محصولات فضایی و تنوع بخشیدن به اقتصاد امارات است.

پلتفرم تجزیه‌و‌تحلیل جغرافیایی-فضایی

سالم بوتی القبیسی، مدیر کل آژانس فضایی امارات متحده عربی، می‌گوید: «مرحله عملیاتی پلتفرم تجزیه‌و‌تحلیل جغرافیایی-فضایی یک گام راهبردی مهم در جهت تقویت موقعیت امارات به عنوان بازیگر اصلی در صنعت فضایی جهانی و حمایت از پایداری است.»

پلتفرم تجزیه‌و‌تحلیل جغرافیایی-فضایی
پلتفرم جغرافیایی-فضایی

به گفته او این پلتفرم مطمئنا به بهبود درک ما از تغییرات زمین و آب‌و‌هوا و توسعه قابلیت‌های علمی و فناوری برای مقابله با این تغییرات کمک خواهد کرد و توانایی مدیریت منابع طبیعی و مقابله با بلایای طبیعی را افزایش خواهد داد.

ابراهیم حمزه القاسم، معاون مدیر کل آژانس فضایی امارات متحده عربی، می‌گوید: «پلتفرم تجزیه‌وتحلیل جغرافیایی-فضایی توسعه فنی عمده‌ای را در زمینه سنجش از دور و رصد زمین ارائه خواهد کرد.»

در همین راستا آژانس فضایی امارات یک یادداشت تفاهم با مالدیو امضا کرد. هدف این تفاهم‌نامه افزایش توانایی‌ها در تحلیل و پیش‌بینی چالش‌های مربوط به تغییرات آب‌وهوا و بلایای طبیعی است.

منبع satelliteprome
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76343
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
puravive supplement
puravive supplement
4 ماه قبل

Due to the excellent quality of the content on this website and the fact that its administrator is actively working, it is certain to gain popularity very soon.

Fake Mail
Fake Mail
4 ماه قبل

I am truly thankful to the owner of this web site who has shared this fantastic piece of writing at at this place.