ماهواره‌ها کلید توسعه اینترنت کوانتومی

1 104

کنسرسیومی از شرکت‌های اروپایی قصد دارند برای توسعه اینترنت فضایی برای شهرها و قاره‌ها پروژه لایکا را راه‌اندازی کنند. تلفات سیگنال در فیبر در طول مسافت به طور قابل توجهی آینده اینترنت کوانتومی جهانی را دچار مشکل می‌کند و این پروژه با تمرکز بر استفاده از ماهواره‌ها برای اتصال شهرها و قاره‌ها قصد دارد تا در نهایت به بخشی از اینترنت کوانتومی جهانی تبدیل شود و از کاربردهای آن به طور کامل بهره‌ ببرد.

در همین رابطه بخوانید: اینترنت ماهواره‌ای و امکان ورود آن به ایران

پروژه لایکا (LaiQa) که اتحادیه اروپا بودجه آن را تامین می‌کند، از ابتدای سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود و به مدت ۳ سال ادامه خواهد داشت. موسسه ارتباطات و سامانه‌های کامپیوتری (ICCS) یونان، سازمان پیشرو خواهد بود.

ماهواره‌ها و کوانتوم

رایانه‌های کوانتومی به دلیل قدرت محاسباتی بی‌سابقه‌شان، در دهه‌های آینده، به طور بالقوه برخی از مهم‌ترین چالش‌های بشر را در بخش‌های مختلف حل خواهند کرد. استفاده از ماهواره‌ها نیز راه‌حلی امیدوارکننده برای غلبه بر محدودیت‌ها در مقیاس‌های ملی و قاره‌ای و در نهایت فعال کردن اینترنت کوانتومی در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

ماهواره‌ها و کوانتومشرکت اروپایی تی‌ان‌او اسپیس (TNO Space) نیز اخیرا با تخصص در زمینه کوانتومی، شبکه‌های کلاسیک و اپتیک فضای آزاد به کنسرسیوم شرکت‌های اروپایی پیوسته است.

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75891
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
6 ماه قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

عالیه دیگه همه تو دسترسی آزاد به اطلاعات هیچ مانعی نخواهند داشت