چین بیش از ۱۰۰ نوع بذر به ایستگاه فضایی خود ارسال کرده است

0 87

مقامات فضایی چین اعلام کردند بیش از ۱۰۰ نوع ماده گیاهی برای پرورش در فضا به ایستگاه فضایی تیانگونگ طی ماموریت شنژو-۱۶ فرستاده شده است. پرورش در فضا شامل قرار دادن دانه‌ها در معرض تشعشعات کیهانی و ریزگرانش در فضا برای ایجاد جهش‌های ژنتیکی بالقوه مفید است. تغییرات می‌تواند عملکرد محصول را افزایش دهد و گیاهان را در برابر خشکسالی و برخی آفت‌ها مقاوم‌تر کند.

پرورش گیاهان در ایستگاه فضایی چین

به گفته آژانس فضایی سرنشین‌دار چین (CMSA)، ۱۳۶ بذر و سایر مواد ژنتیکی گیاهی از ۵۳ موسسه تهیه شده است. ژنتیک گیاهی مطالعه ژن‌ها، تنوع ژنتیکی و وراثت در گیاهان است.

پرورش گیاهان در ایستگاه فضایی چین
پرورش گیاهان در فضا

محموله مذکور شامل ۴۷ محصول، متشکل از ۱۲ دانه غلات، ۲۸ بذر محصول پرسود، ۷ گیاه سازگار با خاک شور و ۷۶ گونه گیاه جنگلی، علف، گل و گیاهان دارویی است. محصول نقدی یا پرسود، محصولات کشاورزی هستند که به منظور فروش در بازار یا صادرات به منظور کسب سود کاشته می‌شوند و از محصولات معیشتی که به منظور تامین خود کشاورز کاشته می‌شوند (مانند تغذیه دام یا غذای خانواده) متمایز هستند.

این محموله همچنین شامل ۱۳ ریزسازواره دیگر، از جمله ریزسازواره‌های کشاورزی و صنعتی، قارچ‌های خوراکی، جلبک‌ها و خزه‌ها نیز می‌شد.

منبع techchina
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=75266
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها