ایلان ماسک بزرگ‌ترین معماهای فضایی را با هوش مصنوعی حل می‌کند

0 368

ایلان ماسک اعلام کرد شرکت جدیدش در پی دستیابی به هوش مصنوعی عمومی (AGI) است که بزرگ‌ترین معماهای تاریخ بشر را مثل ارتباط با موجودات بیگانه‌ فضایی، ماده‌ و انرژی تاریک و جاذبه حل می‌کند. یک هوش مصنوعی عمومی در واقع ماشینی است که می‌تواند دنیای اطراف خود را همانند یک انسان درک کند و دارای ظرفیت و گنجایش مشابه برای انجام کارهای مختلف است.

به گفته ایلان ماسک شرکت تازه‌تاسیسش به نام xAI نسخه‌ای از هوش مصنوعی را می‌سازد که ماهیت واقعی هستی را درک خواهد کرد. نسخه هوش مصنوعی مذکور به نام تروث جی‌پی‌تی (TruthGPT) ممکن است بتواند پارادوکس فرمی (Fermi Paradox) را نیز حل کند. پارادوکس فرمی به عدم مشاهده تمدن‌های فرازمینی در کیهان در حالی اشاره دارد که تخمین‌ها نشان می‌دهد باید بتوان تعداد زیادی از آن‌ها را در پهنه کهکشان یافت.

از دیگر پروژه‌های فضایی ایلان ماسک می‌توان سفر به مریخ، حامل‌های فضایی فالکون هوی (Falcon Heavy)، فالکون-۹ (Falcon Heavy-9)، استارشیپ (Starship) و منظومه ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) را نام برد.

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک

شماری از مهندسانی که در این شرکت دانش‌بنیان کار می‌کنند پیش‌تر در خدمت شرکت آمریکایی اوپن ای‌آی (Open AI)، خالق ابزار هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) بوده‌اند.

هوش مصنوعی مریخ
هوش مصنوعی

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۵ اوپن ای‌آی را تاسیس کرد، اما در سال ۲۰۱۸ از هیئت مدیره این شرکت کنار رفت تا بر شرکت تسلا (Tesla) تمرکز کند. با فراگیر شدن استفاده از چت جی‌پی‌تی، وی به طور علنی شروع به انتقاد از اوپن ای‌آی کرد و حالا به نظر می‌رسد می‌خواهد بنیانگذار رقیبی برای این شرکت باشد.

منبع asriran euronews wikipedia amerandish
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=74624
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها