دسترسی به اینترنت استارلینک در تمام نقاط دنیا!

1 530

خدمت رومینگ جهانی استارلینک (Starlink) شرکت اسپیس‌ایکس دسترسی به اینترنت را در تقریبا تمامی نقاط دنیا شامل نقاط خارج از ناحیه‌ پوشش‌دهی خدمت‌رسانی عادی امکان‌پذیر می‌‌کند. اسپیس‌ایکس برای این خدمت از ارتباطات بین ماهواره‌ای (لیزرهای فضایی) استفاده می‌کند و مدعی است سرعت بالا و تاخیر کم استارلینک را به‌ همراه دوره‌های کوتاه اتصال ضعیف یا قطع کامل اتصال ارائه می‌دهد، اما این وضعیت در گذر زمان به‌ شکلی قابل‌ توجه بهبود خواهد یافت.

این شرکت در برخی از کشورها مثل هند و پاکستان منتظر دریافت مجوز از دولت است و تا زمان صادر نشدن مجوز، اجازه ندارد نسخه‌ عادی استارلینک را در این کشورها ارائه دهد. وزیر ارتباطات ایران نیز اعلام کرده قواعد سرزمینی مربوط به فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در کشور به اسپیس‌ایکس ابلاغ شده است.

به گفته برخی، اسپیس‌ایکس خدمت رومینگ جهانی را در ناحیه‌هایی مثل گرینلند که خارج از ناحیه‌ پوشش‌دهی استارلینک هستند، ارائه داده است.

هزینه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

کاربران برای دسترسی به خدمت رومینگ جهانی باید ماهانه ۲۰۰ دلار پرداخت کنند. همچنین تهیه‌ بسته استارلینک شامل آنتن گیرنده بشقابی و لوازم دیگر ۵۹۹ دلار هزینه‌ جداگانه دارد.

هزینه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

پلن RV استارلینک که ماهانه ۱۳۵ دلار قیمت دارد، به کاربران امکان می‌دهد خودروی کاروان را به آنتن استارلینک مجهز کنند تا به هنگام سفر به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. این طرح صرفا در ناحیه‌های محدودی در دنیا قابل‌ دسترس است.

افزونه‌ قابل حمل بودن (Portability) استارلینک ماهانه ۲۵ دلار هزینه‌ اضافه به اشتراک ۱۱۰ دلاری اینترنت ماهواره‌ای اضافه می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد آنتن را با خود به جاهای مختلف ببرند؛ البته به شرطی که از قاره‌ محل زندگیشان خارج نشوند. همچنین در صورتی که کاربر زمان زیادی را دور از خانه بگذراند، اسپیس‌ایکس از او می‌خواهد آدرس منزل را عوض کند. این شرکت همچنین طرح دریایی (Maritime) را با قیمت ماهانه ۵ هزار دلار ارائه می‌دهد و دسترسی به اینترنت را در دریا ممکن می‌کند.

به گفته این شرکت افرادی که در خارج از آمریکا هستند باید مطمئن شوند که بسته استارلینک با قوانین محلی کشورشان سازگاری دارد. آن‌ها همچنین می‌بایست پرداخت هزینه‌های گمرکی و مالیات واردات را برعهده بگیرند.

منبع zoomit
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72671
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یزدانی
یزدانی
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

معلوم هست که هدف ایلان ماسک فقط اینترنت نیست و امواج 5G اون بیماری را در جهان تشدید کرده است. ماهم که همه جای کشور اینترنت داریم و به اینترنت استارلینک نیازی نیست.