ارتباط با تلفن‌های همراه معمولی با کمک ماهواره‌های مدار ۳۶ هزار کیلومتری

0 177

شرکت بریتانیایی بولیت (Bullitt) اعلام کرد اوایل سال آینده میلادی تلفن همراه هوشمندی را عرضه می‌کند که قادر به ارسال و دریافت متن به سایر گوشی‌های هوشمند از طریق ماهواره‌های مدار ژئو است. بولیت به مدت ۱۸ ماه با شرکت تایوانی مدیا تک (MediaTek) که در حوزه ساخت تراشه فعالیت می‌کند، برای توسعه این تلفن همراه همکاری کرده است.

تلفن همراه جدید شرکت بولیت بدون نیاز به آنتن خارجی، مستقیما به ماهواره‌های اپراتورهای مختلف متصل می‌شود؛ این شرکت البته از اعلام نام اپراتورها خودداری کرد. این دستگاه برای استفاده در شرایط سخت توسعه می‌یابد و از این رو مقاومت بالایی دارد.

گوشی هوشمند بولیت از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند و شامل یک خدمت SOS (پیام هشدار اضطراری) رایگان از طریق ماهواره است؛ مشابه قابلیتی که شرکت اپل اخیرا از طریق ماهواره‌های شرکت آمریکایی گلوبال‌استار (Globalstar) ارائه کرد.

مخابرات-ماهواره-ای

تبدال پیام با انواع گوشی‌های هوشمند دیگر

کاربران بولیت می‌توانند به هر تلفن همراه دیگری از طریق شبکه ماهواره‌ای پیام ارسال کرده و یا از آن‌ها پیام دریافت کنند، این در حالی است که در خدمت اپل برای آخرین سری گوشی‌های آیفون فقط امکان ارسال و دریافت پیام بین همان گوشی‌ها وجود دارد. به گفته مسئولان بولیت، زمان اتصال اولیه به ماهواره‌های مدار ژئو و ارسال پیام حدود ۱۰ ثانیه خواهد بود.

بولیت که تلفن‌های همراه را تحت مجوز شرکت‌های آمریکایی موتورولا (Motorola) و کاترپیلار (Caterpillar) طراحی کرده و می‌سازد، انتظار دارد در سه‌ ماهه اول سال ۲۰۲۳ پوشش ماهواره‌ای اولیه را در آمریکای شمالی و اروپا ایجاد کند و مدت کوتاهی پس از آن به ارائه خدمات در سراسر جهان بپردازد.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71531
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها