تخمین جالب از اشیای مربوط به فضاپیماهای بیگانه در منظومه شمسی!

دو پژوهشگر از دانشگاه هاروارد (Harvard University) آمریکا اعلام کردند به احتمال زیاد حدود ۴ کوینتیلیون (۴ میلیون میلیارد) جرم مانند اوموآموا (Oumuamua)، اولین شهاب‌سنگ شناخته‌شده از فضای میان‌ستاره‌ای، در منظومه شمسی وجود دارد و احتمالا در دو سال آینده نخستین تصویر باکیفیت از یک یوفو (UFO) را می‌بینیم!

آوی لئوب (Avi Loeb) یکی از این دو پژوهشگر است و قبلا مدعی شده بود اوموآموا احتمالا یک فضاپیمای بیگانه یا حداقل بقایای آن بوده است. اگر علاقمندید درباره فرازمینی ها و احتمال وجود آن‌ها بدانید کلیک کنید.

سنگ فضایی اوموآموا که از فضای میان‌ستاره‌ای به زمین رسیده بود، اولین بار در سال ۲۰۱۷ دیده شد و بحث‌های زیادی را به وجود آورد. لئوب در واقع نگفته که اوموآموا به‌طور حتم یک فضاپیماست، اما می‌گوید باید این احتمال را هم به عنوان یک گزینه جدی در نظر بگیریم.

اشیای میان‌ستاره‌ای

تخمین لئوب و همکارش کارسون ازل (Carson Ezell) در حقیقت شمار فضاپیماهای بیگانه و سایر اشیای ساختگی در منظومه شمسی را نشان می‌دهد. محققان در مقاله خود اعلام کرده‌اند که با استفاده از نرخ شناسایی اشیای میان‌ستاره‌ای و اطلاعات موجود پیرامون تراکم اشیای مشابه یکدیگر در فضای پیرامون ما توانسته‌اند این تخمین را به دست آورند.

اشیای میان‌ستاره‌ای
اوموآموا

این محاسبه‌ها بر اساس مشاهده چهار شی میان‌ستاره‌ای انجام شده که دانشمندان تاکنون آن‌ها را دیده‌اند. این چهار شی شامل اوموآموا، دو شهاب به نام‌های CNEOS 2014-01-08 و CNEOS 2017-03-09 و یک دنباله‌دار به نام بوریسف (Borisov) هستند.

البته دانشمندان در محاسبه‌های خود توانایی‌های محدود ما در رصد نقاط دوردست منظومه شمسی را هم لحاظ کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند این ۴ میلیون میلیارد شی میان‌ستاره‌ای احتمالا در حال حرکت به سمت منطقه قابل سکونت در سامانه خورشیدی هستند، اما اندازه خیلی از آن‌ها باید کمتر از ۱ متر باشد.

او که از چند وقت پیش مشغول ساخت دستگاهی برای ثبت تصاویر باکیفیت یوفوها بوده، امیدوار است که ظرف دو سال آینده بتواند با پروژه گالیلئو (Galileo) اولین تصویر پرجزئیات از این اشیای ناشناس پرنده را منتشر کند.