دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای پلنت لبز برای ارگان‌های غیردولتی ممکن می‌شود

1 987

شرکت امریکایی پلنت لبز (Planet Labs)‌ از تصمیم خود برای راه‌اندازی برنامه‌ای خبر داده است که طی آن دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای و خدمات پشتیبانی برای سازمان‌های غیردولتی ممکن می‌شود. سازمان جهانی TNC (سرواژه The Nature Conservancy) فعال در حوزه محیط زیست و موسسه بین‌المللی توسعه شهری I2UD در این طرح با پلنت مشارکت می‌کنند.

همکاری TNC و I2UD با پلنت

برای مثال، TNC از تصاویر منظومه‌های ماهواره‌ای پلنت‌اسکوپ (PlanetScope) و اسکای‌ست (SkySat) پلنت برای تهیه نقشه‌های منطقه‌ای با وضوح بالا از پوشش‌های حاره‌ای در دریای کارائیب و کشور پاپوآ گینه نو و نیز علف‌های دریایی در دریای کارائیب و چین استفاده می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: دانلود تصاویر ماهواره ای به روز

تصاویر ماهواره ای تجزیه و تحلیل

با ایجاد دسترسی به این تصاویر ماهواره‌ای، دقت نقشه‌های سازمان‌های غیردولتی بهبود یافته و انجام امور مختلفی چون پایش گستره علف‌های دریایی، برآوردهای دقیق‌تر از میزان کربن آبی (کربن به‌دست‌آمده از اقیانوس‌ها و اکوسیستم‌های ساحلی)، اولویت‌بندی مناطق برای بازسازی و حفاظت بهتر از اکوسیستم‌های ساحلی تسهیل می‌شود.

I2UD نیز طی همکاری چند شرکت ابزاری موسوم به AI Climate را برای استفاده در کشورهای در حال توسعه که فاقد داده‌های محلی با کیفیت و به‌روز هستند، به کار گرفته است. هدف نهایی برنامه پلنت این است که با یکپارچه‌‌سازی داده‌ها برای استفاده ارگان‌های غیردولتی، به آن‌ها در آگاهی از چالش‌ها و سپس اتخاذ تصمیم‌های دقیق‌تر کمک کند.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=70419
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hamedsavadi
Hamedsavadi
1 سال قبل

اره دیگه