درخواست افزایش بودجه ناسا از سوی دولت آمریکا

0 213

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از مجلس سنا درخواست کرده است که در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۶ میلیارد دلار به ناسا بودجه بدهد. از این بودجه حدود ۷.۵ میلیارد دلار برای پروژه آرتمیس (Artemis) کنار گذاشته شده که قرار است در سال ۲۰۲۵ انسان از جمله اولین زن را به ماه بفرستد. بخشی از این بودجه به ساخت ماه‌نشین جدیدی اختصاص می‌یابد که انسان‌ها را به سطح ماه خواهد رساند و دوباره آن‌ها را به زمین برخواهد گرداند.

در همین رابطه بخوانید: نام خود را با ماموریت ناسا به ماه بفرستید+لینک ثبت‌نام

ناسا برای بازگرداندن انسان به ماه در حال کار روی سه سخت‌افزار کلیدی است: حامل فضایی SLS، کپسول اوریون (Orion) و ماژول قمری. توسعه دو سخت‌افزار نخست از حدود یک دهه پیش آغاز شده است و در خصوص سومین سخت‌افزار، آژانس فضایی آمریکا سال گذشته میلادی قراردادی ۲.۹ میلیارد دلاری با شرکت اسپیس‌ایکس بست تا ماه‌نشین جدیدی برای پروژه آرتمیس بسازد.

کپسول-اوریون-ناسا
کپسول فضایی اوریون

ناسا به دنبال ساخت ماه‌نشین دوم است

ناسا اخیرا اعلام کرد که با یک شرکت دیگر هم همکاری می‌کند تا دومین ماه‌نشین خود را بسازد. ناسا از ابتدا می‌خواست با دو شرکت برای ساخت سامانه فرود انسانی وارد همکاری شود، اما به دلیل عدم دریافت بودجه مورد نیاز خود مجبور شد فقط با یک شرکت قرارداد ببندد.

این سازمان حالا برای قرارداد دومین ماه‌نشین خود از دولت درخواست بودجه کرده است. بر اساس اسناد بودجه ناسا، حدود ۱.۴۸۶ میلیارد دلار به ساخت سامانه فرود انسانی اختصاص خواهد یافت. از سوی دیگر، ۷۷۹ میلیون دلار برای توسعه ایستگاه‌ قمری گیت‌وی (lunar Gateway) کنار گذاشته شده است که ناسا می‌خواهد آن را در مدار ماه بسازد و پایگاهی برای اعزام فضانوردان باشد.

ناسا همچنین ۴۸۶ میلیون دلار برای انجام ماموریت‌های رباتیک در ماه به منظور کسب اطلاعات بیشتر از قمر زمین، بودجه درخواست کرده است. به جز پروژه آرتمیس، کاخ سفید ۲۲۴ میلیون دلار برای ساخت ایستگاه فضایی تجاری در مدار پایینی زمین بودجه در نظر گرفته است.

از بودجه ۲۶ میلیاردی ناسا حدود ۸ میلیارد دلار برای پروژه‌های علمی در نظر گرفته که شامل ۲.۴ میلیارد دلار برای مطالعه پیرامون تغییرات اقلیمی است. ۸۲۲ میلیون دلار هم برای تحقیق روی نمونه‌های بازگردانده‌شده از مریخ در نظر گرفته شده است.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=65358
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها