ادعای رسانه‌های غربی درباره پرتاب فضایی ناموفق ایران

0 278

برخی رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند ایران ظاهرا یک پرتاب فضایی ناموفق انجام داده است. دیوید اشمرلر (Dave Schmerler)، پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات منع گسترش تسلیحات هسته‌ای جیمز مارتین (James Martin Center for Nonproliferation Studies) آمریکا، با انتشار تصویری که شرکت آمریکایی مکسار (Maxar Technologies) تهیه کرده است، مدعی شد: «ایران بار دیگر اقدام به پرتاب ماهواره‌بر کرده، اما به احتمال خیلی زیاد با شکست مواجه شده است.»

تصویری که این پژوهشگر منتشر کرده است، پایگاه فضایی امام خمینی را در تاریخ ۲۷فوریه (۸اسفند) نشان می‌دهد. در این تصویر اطراف سکوی پرتاب موشک سیاه است که بنابر ادعاها می‌تواند نشان از وقوع یک انفجار داشته باشد.

ایران موشک ماهواره‌بر ماهواره ایرانی

دیوید اشمرلر مدعی شده است: «از آنجایی که ایران تاکنون در این باره توضیحی نداده، می‌توان گفت که نتیجه اقدام آن‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است.»

ایران موشک ایرانی ماهواره بر
توییت اشمرلر درباره ادعای پرتاب فضایی ناموفق ایران

جمهوری اسلامی ایران دی سال جاری اعلام کرده بود که تلاشش برای قرار دادن سه محموله تحقیقاتی در مدار زمین توسط ماهواره‌بر سیمرغ شکست خورده است. مقامات وزارت دفاع در توضیح آن گفتند که ماهواره‌بر به سرعت لازم برای قرار دادن محموله‌ها در مدار زمین نرسید و این عملیات ناموفق ماند.

منبع instagram
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64681
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها