اعلام زمان تشکیل دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم

0 243

رئیس سازمان فضایی ایران از برگزاری دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم تا قبل از پایان سال جاری خبر داد. حسن سالاریه با بیان اینکه این جلسه‌ها زیر نظر رئیس جمهوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: «شورای عالی فضایی، شورای بالا دستی حوزه فضایی است و برنامه‌ریزی‌های یکپارچه حوزه فضایی توسط این شورا مصوب و برای سازمان فضایی و سایر حوزه‌های فضایی کشور تکلیف می‌شود.»

وی با اشاره به اینکه در این شورا بسیاری از بازیگران عرصه فضا عضو هستند، گفت: «جلسه‌های شورای عالی فضایی به این صورت نیست که هر ماه و هر سال و در هر زمانی برگزار شود، بلکه بر اساس موضوع‌های مطروحه برگزار می‌شود و در حال حاضر اولین جلسه این شورا در دولت سیزدهم در آذر امسال برگزار شد.»

شورای عالی فضایی، نام عالی‌ترین مرجع رسیدگی به مسائل فضایی ایران است و زیر نظر رئیس‌جمهور، به مسائل مربوط به این حوزه رسیدگی می‌کند. رئیس جمهور، رئیس این شورا است و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از اعضای این شورا هستند و رئیس سازمان فضایی ایران نیز به عنوان دبیر شورا در جلسه‌های آن حضور دارد. در غیاب رئیس جمهور نیز ریاست جلسه برعهده معاون اول رئیس‌جمهور خواهد بود.

طبق مصوبه هیات وزیران، شورای عالی فضایی برای سیاستگذاری در زمینه استفاده از فناوری‌های فضایی و ایجاد هماهنگی‌های لازم میان تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط‌، می‌بایست حداقل ۲ بار در سال به ریاست رئیس جمهور تشکیل شود، اما در بیش از ۱۶ سال از زمان ایجاد شورای عالی فضایی، تشکیل جلسه‌های آن به طور جدی پیگیری نشد و این شورا در ۱۱ سال اخیر جلسه‌ای تشکیل نداده بود. اولین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم بعد از ۱۱ سال وقفه در ۵آذر برگزار شد.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64380
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها