اسرار مقبره‌های باستانی ژاپن به کمک تصاویر ماهواره‌ای فاش شد

0 260

محققان با بررسی تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از حدود ۱۰۰ کوفون (Kofun)، مقبره‌های باستانی ژاپن، دریافتند ارتباط قوی بین راهروهای ورودی آن با آسمان وجود دارد. این مقبره‌ها به سمت قوس طلوع خورشید، الهه آماتراسو (Amaterasu) که امپراتوران ژاپنی آن را به خاستگاه اسطوره‌ای سلسله خود مرتبط می‌دانند، جهت‌گیری شده‌اند و خورشید و ماه در همه روزهای سال از آن قابل دیدن هستند.

در همین رابطه بخوانید: دانلود تصاویر ماهواره‌ای به‌روز

دایزن کوفون (Daisen Kofun) یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی با طول ۴۸۶ متر و ارتفاع حدود ۳۶ متر است. هیچ منبع مکتوبی بر روی کوفون‌ها وجود ندارد و حفاری‌های تحقیقاتی نیز نادر و برای مقبره‌های کوچک‌تر هستند و به شدت محافظت می‌شوند. به همین دلیل، اندازه‌گیری دقیق ابعاد و جهت‌گیری آن‌ها غیرممکن است و محققان دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Politecnico di Milano) ایتالیا آن‌ها را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای مورد مطالعه قرار دادند.

کوفون‌ها قبرهای قدیمی هستند که ساخت آن‌ها در تاریخ ژاپن بین قرن سوم و هفتم پس از میلاد رواج داشته‌ است. احتمالا بزرگ‌ترین آن‌ها به امپراتوران و افراد بلندپایه و مقبره‌های کوچک‌تر به افسران دربار و اعضای خانواده سلطنتی تعلق دارد. کوفون‌ها در ابتدا به شکل دایره یا مستطیل ساخته می‌شدند و به تدریج اشکال پیچیده‌تر آن‌ها مثل هشت ضلعی و سوراخ کلید رواج پیدا کرد.

منبع spacedaily wikipedia
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64012
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها