اولین پیاده‌روی فضایی سال ۲۰۲۲+فیلم

0 241

فضانوردان آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) ۱۹ژانویه (۲۹دی) در یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعته موفق به آماده‌سازی ماژول جدید روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. این اولین ماموریت خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ و دویست‌و‌چهل‌وششمین ماموریت برای نصب، نگه‌داری و ارتقا ایستگاه فضایی بین‌المللی بود. قرار است سایوز ام اس-۲۱ (Soyuz MS-21) اولین فضاپیمایی باشد که مارس۲۰۲۲ به این ماژول جدید متصل شده و سه فضانورد را به ایستگاه فضایی ببرد.

با انوشه انصاری نخستین فضانورد زن جهان آشنا شوید+فیلم انوشه انصاری در فضا

آنتون شکاپلروف (Anton Shkaplerov)، فرمانده ماموریت فضایی اکسپدیشن-۶۶ (Expedition-66) و پیتر دوبروف (Pyotr Dubrov)، از آژانس فضایی روسیه، طی خروج از ایستگاه فضایی کابل‌های ماژول جدید پریچال (Prichal) را نصب کرده و آن را برای استفاده‌ خدمه فضاپیمای سایوز (Soyuz) و پروگرس (Progress) آماده کردند.

زمانی‌که این دو نفر خارج از ایستگاه فضایی قرار گرفتند از جرثقیل ۱۴ متری استرلا (Strela) استفاده کردند تا از ماژول تحقیقاتی پویسک و نائوکا (Nauka) گذر کرده و به نزدیکی پریچال برسند. این ماژول جدید که پنج درگاه برای روسیه فراهم می‌کند، در نوامبر۲۰۲۱ به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب و به ماژول نائوکا متصل شد. آن‌ها نرده‌ها، آنتن‌های سامانه اتصال خودکار کرس (Kurs) و دوربین تلویزیونی را به پریچال اضافه کردند.

این دو فضانورد در طول راه‌پیمایی فضایی خود برخی از آنتن‌ها و پوشش‌های حرارتی و محفظه‌هایی را که دیگر مورد استفاده نبودند، از این ماژول جدا کرده و در جهتی خلاف مسیر حرکت ایستگاه فضایی رها کردند. این موارد در نهایت به جو زمین بازگشته و در آن می‌سوزند.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63849
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها