ماه مصنوعی چین، اکتشافات فضایی را متحول می‌کند

0 435

دانشمندان چینی یک ماه مصنوعی ابداع کردند که گرانشی مانند ماه واقعی داشته و برای کمک کردن به آن‌ها در آماده‌سازی فضانوردان برای ماموریت‌های اکتشافی آینده به‌کار می‌رود. شبیه‌ساز جدید ماه که اتاقی کوچک است و در یک محفظه خالی قرار دارد، می‌تواند گرانش پایین یا صفر را بااستفاده‌از یک میدان مغناطیسی قوی تا زمان موردنظر شبیه‌سازی کند. آن‌ها در این اتاق، منظره‌ای مصنوعی از ماه را ایجاد کرده‌اند که از سنگ‌ها و غباری شبیه‌به نمونه‌های موجود در قمر زمین ساخته شده است.

در همین رابطه بخوانید: ماهیت شی مرموز روی ماه کشف شد

ماه

لی رولین (Li Ruilin)، از دانشگاه معدن و فناوری چین (China University of Mining and Technology)، می‌گوید: «این نوع فناوری‌ها برای ابداع سازه‌هایی که اسکان دائمی انسان را ممکن می‌سازند، ضروری هستند.» چین در نظر دارد که فضانوردانی را تا سال ۲۰۳۰ به ماه اعزام و طی پروژه مشترکی با روسیه، پایگاهی را در ماه تا پایان این دهه میلادی ایجاد کند.

این ماه مصنوعی، نقش مهمی در ماموریت‌های آینده به ماه دارد و به دانشمندان این امکان را می‌دهد که برای فعالیت در ریزگرانش آماده شوند. همچنین آن‌ها می‌توانند تجهیزات را پیش‌از سفر به ماه مورد بررسی قرار دهند تا از بروز هرگونه اشتباه در سطح ماه جلوگیری کنند.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63799
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها