منظومه ترکیبی جدید چین با انواع مختلف ماهواره‌های سنجشی

0 151

چین قصد دارد یک منظومه ماهواره‌ای سنجشی متشکل از ۳۶ ماهواره مختلف را که برخی از آن‌ها مجهز به رادار دهانه ترکیبی (SAR) هستند، برای مقابله با بلایای طبیعی، اعلان هشدارهای زودهنگام و پایش منابع طبیعی ایجاد کند. این منظومه موسوم به تیانگانگ-۳۶ (36-Tiangang) متشکل از ۳۶ ماهواره کوچک خواهد بود و داده‌های آن با داده‌های پایش زمینِ جمع‌آوری‌شده توسط حسگرهای زمینی در مناطق مستعد وقوع بلایای طبیعی ترکیب می‌شود.

تیانگانگ-۳۶ شامل ماهواره‌های SAR، ماهواره‌های با قابلیت تصویربرداری چندطیفی پانکروماتیک (سیاه و سفید) و ماهواره‌های ابرطیفی خواهد بود. قرار است ۶ ماهواره اول تا ژوئن۲۰۲۲ در مدار قرار گیرند و تا مه۲۰۲۳ تمام ماهواره‌ها به فضا پرتاب شوند.  گفتنی است ماهواره‌های SAR در مقایسه با ماهواره‌های اپتیکال (نوری) امکان تصویربرداری در همه نوع شرایط آب‌و‌هوایی و در همه ساعات شبانه‌روز را دارند؛ امری که خدمات‌رسانی از طریق آن‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای اپراتورها بدل می‌کند.

اولین ماهواره تیانگانگ-۳۶ یک ماهواره ابرطیفی با قدرت تفکیک مکانی ۱۰ متر است که سال آینده میلادی به مدار خورشید آهنگ در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین تزریق می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:

روند توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای SAR

شرکت تیانجین ست‌کام گیوهه (Tianjin Satcom Geohe Technologies Co., Ltd) رهبری توسعه پروژه تیانگانگ-۳۶ را برعهده خواهد داشت و شرکت‌های ژوهایی اوربیتا ائرواسپیس (Zhuhai Orbita Aerospace) و موسسه فناوری هاربین (Harbin Institute of Technology) نیز در آن مشارکت می‌کنند. این پروژه از طرف وزارت منابع طبیعی (Ministry of Natural Resources) چین حمایت می‌شود.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=63022
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها