آینده صنعت هوافضا در گرو فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است

0 1,157

رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: آینده صنعت هوافضای کشور منوط به فعال شدن بیش از پیش شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی در این حوزه است.

امین سالاری در خصوص اهمیت جایگاه شرکت های دانش بنیان حوزه هوافضا، اظهار کرد: با فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان هوافضا بیش از 10 هزار شغل برتر در این حوزه ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد شغل در صنعت هوافضا کار آسانی نیست و مستلزم سرمایه‌گذاری‌های کلان است، افزود: آینده صنعت هوافضای کشور منوط به فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش خصوصی است.
به گفته سالاری، در گذشته در کشور این تصور بود که سند هوافضا در ایران فقط دفاعی است و در بخش دولتی رشد می‌کند؛ اما امروز بخش خصوصی نشان داده که سند هوافضای کشور به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش خصوصی رشد می کند.
وی اظهار کرد: سالانه هزار و 500 نفر در رشته های مرتبط با هوافضا فارغ‌التحصیل می شوند که می‌توانند با کارآفرینی و ایجاد کسب و کار یا فعالیت در بخش خصوصی به رشد صنعت هوافضای کشور کمک کنند.
رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: این اتحادیه به همین منظور شاخه‌های دانشجویی را در دانشگاه‌های فعال در حوزه هوافضا راه‌اندازی کرده است تا بیش از پیش از ظرفیت دانشجویی در این حوزه استفاده شود.

منبع ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=623
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها