روسیه ضمن تایید آزمایش موشک ضد ماهواره، به ادعاهای آمریکا واکنش نشان داد

0 123

وزارت دفاع روسیه با تایید آزمایش موشک ضد ماهواره، ادعاهای آمریکا مبنی‌بر به‌خطر انداختن ایستگاه فضایی بین‌المللی و خدمه آن را طی این آزمایش بی‌اساس خواند. به‌گفته مقامات این کشور، طرف آمریکایی خود، از قبول پیشنهاد مسکو درباره توافق به‌منظور جلوگیری از استقرار تسلیحات نظامی در فضا اجتناب می‌ورزد. روسیه به‌تازگی در اقدامی، ماهواره خود را به‌وسیله موشک ضد ماهواره منهدم کرد؛ امری که واکنش‌هایی را به‌خصوص از سوی مقامات آمریکایی به‌دنبال داشت.

سرگئی شویگو (Sergey Shoygu)، وزیر دفاع روسیه، گفت: «سامانه ضد ماهواره آتی این کشور علیه یک ماهواره قدیمی و غیرفعال به‌نام تسلینا-دی (Tselina-D) روسیه استفاده شده است.» به‌گفته وی، در جریان این آزمایش هیچ خطری متوجه فعالیت‌های فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی نشده است.

بنابر اظهارات مقامات فضایی ایالات متحده، این اقدام که توسط یک موشک با قابلیت صعود مستقیم صورت گرفته، بیش از ۱۵۰۰ زباله فضایی قابل ردیابی و احتمالا صدها زباله کوچکتر تولید کرده است. آمریکا همچنین از تولید این تعداد زباله فضایی در فضا به‌شدت انتقاد کرد و آن را اقدامی غیرمسئولانه خواند. مقامات این کشور چنین امری را تهدیدی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی و فضانوردان دانستند که منافع بین‌المللی را به‌خطر می‌اندازد و ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مقامات روسیه اما علاوه‌بر رد این ادعاها، اظهار داشتند ایالات متحده به‌طور فعال در حال توسعه امکانات خود در این زمینه بوده و بدون هیچ اطلاعیه‌ای آزمایش‌هایی را در مدار زمین با استفاده از انواع سلاح‌های تهاجمی جدید انجام می‌دهد.

منبع tasnimnews espash spacewar
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62146
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها