پرتاب مهنورد چاندرایان 2 به اکتبر تغییر یافت

0 786

سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO-) Indian Space Research Organisation اعلام کرد که تاریخ   پرتاب کاوشگر تحقیقاتی خودکار چاندرایان 2 را از آوریل به اوایل اکتبر سال 2018تغییر داده است. این خبر توسط کالیاساوادیوو سیوان (Kailasavadivoo Sivan) رئیس این سازمان در مصاحبه با نشریه تایمز او ایندیا  (The Times of India)  مطرح گردید.
چاندرایان-2 دومین ماموریت اکتشافی هند پس از چاندرایان -1 بشمار می رود. این مأموریت توسط سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) طراحی شد و توسط پرتابگرجی.اس.ال.وی  Geosynchronous Satellite Launch (GSLV Mk II) صورت خواهد گرفت و شامل مدارگرد، بخش فرودی و خودرو مهنوردی است که همه آنها توسط فناوران فضایی هند طراحی و ساخته شده اند.
چاندرایان -2 قرار است در یک دشت بلند بین دو دهانه مانزینوس (Manzinus) و سیمپلیوس (Simpelius) در عرض 70 درجه جنوبی ماه فرود آید و فعالیت کند. اگر برنامه طبق پیش بینی ها صورت گیرد و موفقیت آمیز باشد، چاندرایان -2 اولین مأموریت یک کاوشگر برای فرود آمدن در نزدیکی قطب جنوب خواهد بود و مسلما اطلاعات بسیار با ارزشی را به زمین ارسال خواهد کرد.
با توجه به این که سازمان فضایی هند برای این ماموریت فناوری های مختلف جدیدی را بکار گرفته, کارشناسان امیدوارند دایره اطلاعات بسیار وسیع باشد. مهنورد هندی می تواند ضمن حرکت در زاویه های مختلف بر روی سطح ماه با برداشتن نمونه هایی در محل به تجزیه و تحلیل شیمیایی انجام دهد و اطلاعات را از طریق مدارگرد چاندرایان به زمین ارسال کند.
هند تجربه تحقیقاتی بر ماه را از طریق کاوشگر چاندرایان-21 در اکتبر سال 2008 آغاز کرد. این کاوشگر در نوامبر 2008 به مدار ماه رسید  و با فرود بر سطح این کره نام هند را به عنوان چهارمین کشوری که پرچم خود را در ماه قرار داد به ثبت رساند.
کل هزینه پروژه مهنورد چاندرایان-2 حدود 125 میلیون دلار است هزینه چاندریان-1 درحدود 59 میلیون دلار بود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6134
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها