لهستان به توافقنامه آرتمیس ناسا پیوست

0 105

مطابق اعلام ناسا لهستان به توافقنامه آرتمیس (Artemis Accords) این سازمان پیوست. براین‌اساس گرزگورز وروچنا (Grzegorz Wrochna)، رئیس آژانس فضایی لهستان موسوم به پولسا (POLSA)، ضمن امضای معاهده مذکور با پیوستن کشورش به این قراداد موافقت کرد. پیش‌ازاین علاوه‌بر ایالات متحده، کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، لوکزامبورگ، ایتالیا، بریتانیا، امارات، اوکراین، کره جنوبی، نیوزلند و برزیل با امضای توافقنامه آرتمیس به این برنامه پیوسته بودند.

توافقنامه آرتمیس ناسا

توافقنامه آرتمیس مجموعه‌ای از اصول و استانداردهای اکتشاف در ماه و استخراج منابع آن را شامل می‌شود. این معاهده در حقیقت شامل مجموعه‌ای از اصول جهت‌دهنده ماموریت آتی ناسا در ماه و ورای آن یعنی اعماق فضا تا مقاصدی همچون مریخ می‌شود. دستورالعمل‌ها و تعهدهای معاهده آرتمیس، موضوع‌هایی مانند شفافیت، انتشار اطلاعات علمی و جلوگیری از تولید زباله‌های ناشی از هر ماموریت در فضا را تحت پوشش قرار می‌دهند. آژانس فضایی آمریکا امیدوار است با موافقت کشورهای دیگر با این اصول، راه را برای استخراج منابع ارزشمند این کره باز کند.

توافقنامه آرتمیس

ماموریت آرتمیس برنامه بین‌المللی بازگشت انسان به ماه به‌رهبری ناسا است که طی آن انسان از جمله اولین زن به نزدیکی قطب جنوب ماه اعزام می‌شوند. هدف از این ماموریت که به‌وسیله آژانس فضایی آمریکا، شرکت‌های خصوصی صنایع هوافضای این کشور و دیگر سازمان‌ها در حال اجراست، حضور دائم انسان و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های خصوصی روی کره ماه و در نهایت سفر به مریخ است.

در همین رابطه بخوانید:

تاریخ انجام اولین ماموریت آرتمیس ناسا مشخص شد

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=60821
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها