آماده‌سازی ورزشکاران با فناوری‌ها و تجهیزات فضایی

0 41

چین پس از اتمام رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰، از نحوه تمرین و آموزش ورزشکاران با فناوری‌ها و تجهیزات فضایی توسط کارشناسان آکادمی CAAA (سرواژه China Academy of Aerospace Aerodynamics) خبر داد. این ورزشکاران در طول این تمرین‌ها با فناوری‌هایی مواجه می‌شدند که به‌طور معمول در تحقیق و توسعه حامل‌ها، ماموریت‌های شبیه‌سازی‌شده فضایی و هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در واقع ورزشکاران از طریق فناوری‌ها و کمپ‌های تجهیزات فضایی که چین در خلال پاندمی ویروس کووید-۱۹ برای تمرین‌ها انفرادی و تیمی به‌کار گرفته، با حضور در سازمان‌های پیشرو در زمینه فناوری فضایی این کشور از تخصص محققان حوزه مذکور و CAAA بهره بردند. به‌عنوان‌مثال برخی از قایقرانان، شناگران و دوچرخه‌ سواران تیم ملی چین برای بررسی عملکرد خود از تونل باد کم سرعت جهت بررسی میزان نیروی پسای هوا بر بدن خود استفاده کردند.

در نتیجه، تجزیه‌وتحلیل داده‌های مربوط به آزمایش‌های تونل باد کمک کرد تا علاوه‌بر کسب روش‌های آموزشی مناسب، حتی لباس‌های ورزشی نیز مجددا طراحی شوند. آزمایشگاه تونل باد کم سرعت مهم‌ترین بخش مربوط به آزمایش‌های آیرودینامیکی محسوب می‌شود که می‌تواند جریان هوا در اطراف حامل فضایی یا هواپیمای مدل را با هدف بررسی عملکرد آیرودینامیکی آزمایش کند.

همچنین یکی دیگر از بخش‌های این تمرینات پلتفرم شبیه‌سازی‌شده «شهاب‌سنگ تهوع» (Vomit Comet) است که ورزشکاران را برای مدت طولانی در حالت بی‌ورنی قرار می‌دهد تا با افزایش توان و ظرفیت بدنی، چالش‌های سخت رقابت‌های ورزشی را پشت‌سر بگذارند.

منبع tahlilbazaar
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56240
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها