پلتفرمی جهت کاهش برخوردهای فضایی

0 109

شرکت آمریکایی اسلینگ‌شات ائرواسپیس (Slingshot Aerospace) پلتفرمی را توسعه داده است که اپراتورهای ماهواره‌ای از طریق آن می‌توانند اطلاعات مرتبط با ترافیک فضایی را به‌اشتراک گذاشته و بدین شکل از برخوردهای احتمالی میان ماهواره‌ها جلوگیری به‌عمل آورند. شرکت‌های آمریکایی اسپایر گلوبال (Spire Global) و اوربیت فب (Orbit Fab) به‌همراه شرکت وان‌وب (OneWeb) به مرکزیت‌ بریتانیا قرار است طی همکاری با یکدیگر از این پلتفرم موسوم به اسلینگ‌شات بیکن (Slingshot Beacon) استفاده کنند.

پلتفرم مورد بحث داده‌های عمومی و همچنین اطلاعات خصوصی مشتری را برای ایجاد یک فهرست جمع‌آوری می‌کند. از این پلتفرم به‌عنوان یک بستر ارتباطی و هماهنگی متمرکز برای اطلاع‌رسانی به دیگر اپراتورها در مورد مانورهای برنامه‌ریزی‌شده ماهواره‌ها و افزایش ایمنی در مدار استفاده خواهد شد. اسلینگ‌شات بیکن از یک فرکانس رادیویی مشابه فرکانس‌هایی که به‌‌طور مداوم به‌منظور ارائه هشدارهای مهم و برقراری ارتباطات ضروری پایش می‌شوند، بهره می‌گیرد.

به‌گفته ملانی استریکلان (Melanie Stricklan)، مدیرعامل و بنیان‌گذار اسلینگ‌شات ائرواسپیس، سه شرکت مذکور به‌همراه چند شرکت دیگر حاضر در این پروژه که نامی از آن‌ها برده نشده است، اپراتور ۵۳ درصد منظومه‌های ماهواره‌‌ای مدار لئو هستند.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56135
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها