آغاز نخستین دوره تربیت مدرسی نجوم معلمان ایران در بوشهر

0 860

نخستین دوره تربیت مدرسی نجوم معلمان ایران و جشنواره نجوم طبیعت روز چهارشنبه در آیینی در بوشهر آغاز شد.

استاد کیهان شناسی دانشگاه خواجه نصیر طوسی و مشاور نجومی دفتر منطقه یونسکو در تهران در این آیین گفت: جریان عمومی تعلیم و تربیت شامل سه ضلعی خانواده، مدرسه و معلم و دانش آموز است که هیچ راه کوتاهی غیر از آموزش معلمان برای این موضوع وجود ندارد.
حجت الحق حسینی افزود: هم اکنون فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه ساز نشر آموزش از فرم رسمی به غیر رسمی و آزاد رسیده است که باید به صورت هدایت شده در این زمینه برنامه ریزی شود.
وی اظهارکرد: یادگیری زبان دیگری غیر از زبان مادری برای برقراری ارتباط ضروری است و یادگیری مادام العمر است و سن، جنسیت و ویژگی های فردی نمی شناسد.
حسینی اضافه کرد: تنها راه کوتاه برای رسیدن به نتیجه مطلوب، آموزش معلمان و افزایش کیفیت توانایی آنها در نگاه به محیط پیرامون و روشهای مناسب تدریس است.
وی بیان کرد: در عصر کنونی دانستن تنها به اندکی اراده نیازمند است و پیشروترین گروه یادگیرنده در کشور دانش آموزان هستند که باید برای این قشر برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
حسینی ادامه داد: ارتقای شغلی معلمان نیز باید با در نظر گرفتن استعدادهای آنها باشد و اگر معلم ارتقا پیدا نکند نمی تواند بریادگیری دانش آموز اثرگذار شود.
این دوره آموزشی به همت رصدخانه مهر استان بوشهر، به مدت سه روز ادامه دارد و از بعد از ظهر روز چهارشنبه به صورت کمپینگ در روستای بوجیک دون، از توابع شهرستان تنگستان برگزار خواهد شد.

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=554
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها