کارگاه پایش اراضی کشاورزی با استفاده از فناوری فضایی برگزار شد

0 1,090

در آخرین روز از هفته جهانی فضا و در راستای ترویج فناوری فضایی، کارگاه آموزشی ” پایش اراضی کشاورزی با استفاده از فناوری فضایی” ۱۸ مهرماه با همکاری سازمان فضایی ایران و وزارت جهاد و کشاورزی با حضور متخصصین و علاقه‌مندان این حوزه برگزار شد.  
در  این کارگاه که در محل موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی برگزار شد و کاربردهای مختلف فناوری فضایی در عرصه کشاورزی موردبررسی قرار گرفت.
در این کارگاه دکتر تیموری مدیر گروه پژوهشی آمایش و توسعه کشاورزی بر اهمیت و ضرورت استفاده از فناوری فضایی و تصاویر ماهواره‌ای تأکید کردند و سیاست‌گذاری ،مدیریت و درنهایت ارزیابی فعالیت‌های مدیریتی در بخش کشاورزی را نیازمند اطلاعات به‌روز و قابل‌اطمینان دانستند که این امر یکی از قابلیت‌های فناوری فضایی است.
در این کارگاه آموزشی پس از معرفی کاربردهای فناوری فضایی در کشاورزی پروژه‌های مشترک که در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان فضایی ایران و وزارت جهاد و کشاورزی اجراشده‌اند معرفی می‌شوند.
 در حاشیه این کارگاه مهندس صادقی نائینی گفت:«سازمان فضایی ایران و وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تفاهم‌نامه همکاری در دو پروژه همکاری دارند که  یکی از آن‌ها ، “پروژه استخراج طول دوره رشد ده محصول زراعی و چهار محصول باغی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای “است  که در قالب این پروژه طول دوره رشد محصولات زراعی و باغی در ۱۲۰ دشت کشور استخراج و به‌منظور محاسبه نیاز خالص آبی گیاه مورداستفاده قرارگرفته است که درنهایت در بحث مدیریت کلان منابع آبی مورداستفاده قرار می‌گیرد.»
مدیرکل سنجش‌ازدور سازمان فضایی ایران، پروژه تهیه نقشه کاربری اراضی استان آذربایجان غربی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای را دیگر فعالیت مشترک سازمان فضایی ایران و وزارت جهاد و کشاورزی عنوان کرد.

 
منبع isa
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4852
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها