شرکتهای بزرگ پرتاب ماهواره آینده خوبی را برای ماهوارهبر کوچک پیشبینی نمیکنند

شرکتهای بزرگ ارائهکننده خدمات پرتاب میگویند شرکتهای نوظهوری که در حال توسعه ماهوارهبر مخصوص ماهواره کوچک هستند باید در رقابت سختی برای بازاریابی شرکت کنند و در نهایت به بازیگران بزرگتر بازار پرتاب خواهند باخت. در هفته کسب و کار فضایی که ماه گذشته در پاریس برگزار شد، مدیران شرکتهای شرکتهای بزرگ پرتاب ماهواره بر این باور متفقالقول بودند که بازار آینده پرتاب ماهوارههای کوچک به پرتابهای دستهجمعی با ماهوارهبر بزرگ، تمایل بیشتری نسبت به پرتابهای اختصاصی با ماهوارهبر کوچک خواهد داشت. ماهوارههای کوچک نقش مهمی را در کسب و کارهای هدف خود ایفا میکنند که اهمیت آن نیز روز به روز بیشتر میگردد؛ خصوصا وقتی که تعداد پرتاب ماهوارههای مدار GEO رو به کاهش است. برای مثال امسال فقط 4 سفارش ساخت ماهواره مدار GEO ثبت شده در حالی که هرساله این مقدار در حدود 20 عدد بود. در سال 2016، 60 درصد از 220 ماهوارهای که به فضا پرتاب شد وزنی کمتر از 500 . . .
برای مشاهده این صفحه اشتراک تهیه کنید.