عرصه کیوب‌ست‌ها+فیلم

0 688

در حال حاضر کیوب‌ست‌ها عرصه را برای رقابت تنگاتنگ و همچنین گشودن درهای اکتشافات فضایی بر همگان آماده کرده‌اند. امروزه پرتاب کیوب‌ست‌ها بخش مهمی از بودجه دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. البته هر کس می‌تواند با هزینه حدود ۱۰۰۰ دلار یک ماهواره کوچک را بسازد. فقط کافی است بتواند آن را مهندسی کرده و البته مبلغی هم برای هزینه پرتاب و کنترل آن پرداخت کند.

از آنجایی که کیوب‌ست‌ها اندازه و وزنی بسیار کم دارند، می‌توانند با سیستم‌های پرتابی معمولی و کم هزینه به فضا پرتاب شوند. مثلا سه واحد کیوب‌ست می‌تواند به عنوان محموله ثانویه به یک موشک متصل شود و به راحتی در مدار مورد نظر رها شوند. همین امر موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های پرتاب می‌شود. البته یک راه بسیار ساده و به صرفه برای در اختیار گرفتن و برنامه‌ریزی کردن کیوب‌ست‌ها وجود دارد و آن هم استفاده از گوشی‌های موبایل با سیستم اندورید است.

با پرداخت هزینه‌ای معادل 150دلار می‌شود یک سانس هدایت کیوب‌ست خود را در دست گرفت تا 15 عکس از مدار زمین بگیرید. همچنین رزرو زمانی ماهوارها‌ برای آپلود و اجرای آزمایش یک برنامه، و یا استفاده از پردازشگر  و مجموعه‌ای از سنسورهای ماهواره‌ای حدود ۳۰۰ دلار آب می‌خورد.

از کیوب‌ست‌ها در موارد زیادی همچون فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی، سنجش از دور زمینی، زیست شناسی و داروسازی، ارسال چیپ ست به مکان‌های سرد، بررسی آب و هوا و جو زمین و ارتباطات رادیویی می‌توان استفاده کرد.

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4406
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها