شرکت اسپیس ایکس فضاپیمای اسرارآمیز آمریکا را به فضا پرتاب می‌کند

0 1,145

شرکت اسپیس ایکس قرار است هفته آینده پنجمین نمونه از فضاپیمای OTV-5 را با استفاده ازموشک Falcon 9 از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب کند.
قرار است این مدارگرد بدون سرنشین در مداری قرار گیرد که در مقایسه با ماموریت قبلی، در زاویه بالاتری از خط استوا قرار دارد.
نمونه‌های قبلی OTV با استفاده از راکت‌های United Launch Alliance Atlas V به فضا پرتاب شده‌اند اما پس از ورود شرکت SpaceX به حوزه قراردادهای نظامی، برای اولین بار پروژه X-37B با استفاده از یک موشک Falcon 9 اجرا می‌شود.
فضاپیمای X-37B که شباهت زیادی به یک شاتل دارد، به دلیل ویژگی دوگانه‌ای که دارد مشهور شده است. در واقع با وجود این که زمانبندی پرتاب و فرود این فضاپیما توسط نیروی هوایی آمریکا به‌طور عمومی اعلام شده است، مدت زمان دقیق هر ماموریت و هدف اصلی ماموریت‌های به عنوان اسرار نظامی باقی مانده‌اند. آنچه به وضوح مشخص است این است که X-37B یک ابزار نمایش فناوری در بلندمدت است که قابلیت راه‌اندازی سریع را دارد.
این فضاپیما در طول پرواز چند محموله آزمایشی را با خود حمل می‌کند. همچنین قرار است چند ماهواره کوچک را نیز در فضا مستقرکند و حاوی محموله‌ای برای آزمایش بلندمدت تجهیزات الکترونیکی و فناوری لوله‌های گرمایی نوسانگر است. سایر وظایف و ماموریت‌های این فضاپیما همچنان به عنوان اسرار نظامی باقی مانده‌اند.

منبع ایرنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4326
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها