کسوف هیجان‌انگیز قرن به روایت تصویر+عکس

0 544

امیرحسین مجیدیان:  در ۳۰ مرداد برابر با ۲۱ آگوست، ساکنین آمریکا شاهد پدیده‌ خورشیدگرفتگی کامل بودند. از سال ۱۹۱۸ تا کنون، سابقه نداشته که یک خورشیدگرفتگی کامل از سراسر قاره آمریکا عبور کند و به همین دلیل، دانشمندان و مردم، این پدیده را «گرفتگی بزرگ آمریکایی» نام‌گذاری کرده‌اند و هنوز برای رصد آن هیجان زده هستند.

این خورشید گرفتگی ساعت ۲۰:۳۴ به وقت تهران شروع شد و حدود ۲ ساعت و نیم بعد به صورت کامل به پایان می‌رسد. هر چند این خورشیدگرفتگی در منطقه ما قابل رصد نیست اما ساکنان دیگر نقاط جهان هم قادر بودند از پخش زنده این خورشیدگرفتگی کامل لذت ببرند. برای این کار راه‌های مختلفی وجود داشت و مخاطبان توانستند به وسیله‌ی گوشی و تبلت‌ همه جزئیات را ببینند. جالب است بدانید 1 فضاپیما، 3 هواپیما، 50 بالن و همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی از این رویداد نجومی فیلم‌برداری کرده و ویدیوی زنده آن را به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار داند. این شما و این تصاویری خاص از این پدیده‌ی زیبای نجومی:

متفاوت از خورگرفت ۳۰ مرداد
زمانی که میلیونها انسان از زمین شاهد گرفت خورشید بودند تنها ۶ نفر از فضا سایه ماه بر زمین را تماشا کردند

«خورشیدگرفتگی کلی بر فراز دریاچه»

عکسی که رصدخانه‌ی فضایی دینامیک خورشیدی ناسا (SDO) به هنگام گذشتن ماه از برابر خورشید در ۲۱ اوت ۲۰۱۷، در طول موج ۱۷۱ آنگستروم (فرابنقش دور) گرفته.

گذشتن ایستگاه فضایی از برابر چهره‌ی نیمه گرفته‌ی خورشید در ۲۱ اوت ۲۰۱۷

لحظه‌ی آغاز کنار رفتن ماه از برابر خورشید و پدیدار شدن “نگین‌های بیلی” بر لبه‌ی آن

 

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4132
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها