ایستگاه فضایی بین المللی تغییر مدار داد

0 742

سیروس برزو : روسکاسموس به نقل از مرکز هدایت پرواز های فضایی واقع در شهرک کارالیف اعلام کردروز 9 اوت ایستگاه فضایی بین المللی اصلاح مدار  انجام داده است. این مانور با استفاده از موتور های محرکه ناو باربری بدون سرنشین پروگرس ام.اس-6 انجام شد. بر اساس این اطلاعیه  اصلاح مدار در 15:25 به‌وقت مسکو برنامه ریزی شده بود. ایستگاه فضایی بین المللی با این عملیات در شرایط مداری مناسب برای اتصال ناو کیهانی سایوز ام.ای-6 قرار گرفت که طبق برنامه باید 12 سپتامبر صورت گیرد. این سفینه دو فضانورد آمریکایی به نام های مارک وند هل و جوزف آکابا همچنین یک کیهان نورد روس به اسم الکساندر میسورکین را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد تا جانشین سه فضانوردی شوند که قرار است 3 سپتامبر با ناو کیهانی سایوز ام.اس-4 برگردند.
ناو باربری پروگرس ام.اس-6 در 14 ژوئن 2017 با یک فروند موشک نوع سایوز 2-1آ از پایگاه پرتاب های فضایی بایکونور در قزاقستان راهی مدار زمین شد و 2 روز بعد به ایستگاه فضایی بین المللی پیوست. این سفینه  نزدیک به دو و نیم تن مواد مورد نیاز فضانوردان از جمله غذا, 420 کیلوگرم آب همچنین 705 کیلوگرم سوخت, 50 کیلوگرم اکسیژنرا به ایستگاه رساند.
از آنجا که ناو های باربری پروگرس فاقد سپر حفاظت گرمایی هستند و بعد از خاتمه کارشان در اثر برخورد با جو از بین می روند, بر اساس یک قدیمی, قبل از جدا شدن از ایستگاه فضایی, باقیمانده سوخت آنها برای اصلاح مدار ایستگاه استفاده می شود.


با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=3924
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها