بازیگری جدید به بازار ردیابی ماهواره‌ای هواپیمایی وارد می شود

0 595

شرکت Spire Global که در حال حاضر مشغول به توسعه ­ی منظومه ­ای از ماهواره­ های مکعبی برای تامین داده ­های ردیابی هوایی و دریایی است اعلام کرد که با اضافه کردن سنسورهایی به ماهواره ­های آینده ­اش قصد دارد در بازار ردیابی هواپیماها نیز وارد شود.

شرکت اسپایر در این بازار باید با رقیبی چون Aireon رقابت کند.این شرکت یکی از زیرمجموعه ­های Iridium است که ساخت و نصب محموله ­های” نظارت-پخش مستقل اتوماتیک ADS-B” بر روی منظومه ­ی ماهواره­ ای بعدی Iridium که به زودی آغاز به کار خواهند کرد، را بر عهده دارد.

اسپایر در بیانیه ­ای تصریح کرد این شرکت انتظار دارد که تا پایان سال 2017 ، 25 ماهواره مجهز به محموله ADS-B به فضا پرتاب کند و تا پایان 2018 این تعداد را به 50 عدد برساند. این منظومه ماهواره ­ای برای اجرای حکمسازمان بین المللی هوانوردی  (ICAO) مبنی بر اینکه از نوامبر 2018 هواپیماهای مسافربری که بر فراز اقیانوس­ها پرواز می­ کنند باید هر 15 دقیقه یک­بار موقعیت خود را اعلام کنند، طراحی شده ­است.

این شرکت در حال حاضر 16 ماهواره ­ی عملیاتی شامل 4 ماهواره ­ای که ماه گذشته توسط فضاپیمای باری Cygnus متعلق به شرکت Orbital ATK وتحت توافق با NanoRacks در فضا دارد. این ماهواره ­ها حامل سنسورهایی هستند که اطلاعات آب­وهوایی را از طریق سیستم GPS و اطلاعات دریایی را از طریق محموله AIS جمع ­آوری می­کنند. طبق گفته­ ی Nick Allain  سخنگوی اسپایر ماهواره­ه ای آینده­ ی این شرکت علاوه بر سیستم­های ذکر شده به محموله­ ی ADS-B نیز مجهز خواهد­بود.

تلاش برای ردیابی ماهواره­ای هواپیماها از سال­ها قبل وجود داشته اما ناپدید شدن پرواز 370 هواپیمایی مالزی توجه بیشتری به این موضوع جلب کرد تا نهایتا حکم فوق ­الذکر توسط ICAO وضع شد. اگرچه اسپایر هنوز قیمت نهایی را برای سرویس ADS-B مشخص نکرده اما پیش­بینی می ­شود که قیمت و ظرفیت کمتری نسبت به نمونه ­های مشابه داشته باشد. سیستم­های طراحی شده توسط Aireon پوشش ماهواره ­ای همزمان را ارائه می­کنند در صورتی که سیستم­های اسپایر حداقل­ های تعیین شده توسط ICAO یعنی پوشش 15 دقیقه یک بار را فراهم می­کنند.این کمپانی اعتقاد دارد که همین میزان حداقلی برای اکثر مشتریان کفایت می­ کند.

 

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=349
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها