گسترش تعاملات هواشناسی و مرکز ملی فضایی ایران

0 517

توجه به کاربردهای سنجش از دور در حوزه فضایی و تصمیم بر یکپارچه سازی داده های ماهواره ای بر حسب نیاز ارگان ها و سازمان های مختلف کشور موجب شد تا رئیس مرکز ملی فضایی ایران و هیات همراه به منظور شناسایی کاربردهای هواشناسی در بحث سنجش از دور و آشنایی بیشتر با GEO (دیدبانی جهانی زمین) از سازمان هواشناسی کشور بازدید نمایند.
دکتر داود پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان این که سازمان هواشناسی ابتدا به منظور ارائه خدمات به بخش هوانوردی ایجاد شد، گفت: هم اکنون گستره خدمات رسانی این سازمان آحاد جامعه را در بر می گیرد.  
وی در ادامه مطالبی را در خصوص اهمیت نقش هواشناسی در حوزه هایی چون: بازرگانی، امنیت اجتماعی، نظامی، مدیریت شهری، امور روزمره، ترابری، کشاورزی، حفاظت محیط زیست، آثار باستانی، مدیریت منابع آب، بهداشت عمومی،  ورزش، مراقبت از جنگل ها، انرژی پاک و … مطالبی را ارائه نمود.

دکتر منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران هدف از این بازدید را آشنایی با نیازهای سازمان هواشناسی به منظور تدوین برنامه 10 ساله دوم مرکز ملی فضایی ایران با رویکرد کاربر محوری عنوان نمود و افزود: ما می خواهیم از نتایج کار مجموعه هواشناسی استفاده کرده و در صورت امکان مسیر دسترسی هواشناسی به داده و اطلاعات مورد نیازش را تسهیل کنیم.
رئیس مرکز ملی فضایی ایران، ضمن ابراز رضایت از مردمی شدن هواشناسی طی 3 سال اخیر، هواشناسی را مبحثی بسیار مهم و فراگیر قلمداد نمود.
رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز ضمن استقبال از دریافت هر نوع خدمات از طرف مرکز ملی فضایی ایران و همکاری متقابل، ابراز امیدواری کرد: روزی داده های هواشناسی در مقیاس سانتی متر از یک ماهواره ایرانی ارائه شود.
تمایل روسای دو دستگاه به منظور تعامل بیشتر و گسترش همکاری ها منجر به توافق در خصوص تشکیل گروه کاری مشترک شد.

منبع سازمان هواشناسی کشور
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=305
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها