پوسترهای تعطیلات در فضا(1)+عکس

0 545

از دهه 1950 میلادی اکتشافات فضایی تنها در انحصار دولت ها بوده، اما از زمان گام نهادن نخستین انسان بر سطح ماه تلاش های محدودی برای تجاری سازی سفرهای فضایی شکل گرفت.
مفسران و دانشمندان در آن مقطع زمانی پیش بینی کردند که امکان گذراندن تعطیلات بزودی مهیا خواهد شد، اما تمامی پروژه های مختلف با شکست مواجه شدند؛ طی سال های اخیر با ورود شرکت های خصوصی فصل جدیدی در سفرهای تجاری فضایی آغاز شد.

با ورود شرکت های خصوصی به حوزه سفرهای فضایی، رقابت شدیدی بین شرکت های فعال در این بخش آغاز شده است؛ شرکت هایی مانند Virgin Galactic و XCOR بسرعت در حال توسعه پروژه های سفرهای فضایی تجاری خود هستند.

اگرچه بودجه در نظر گرفته شده توسط شرکت های خصوصی برای سفرهای فضایی تجاری نیز رقم قابل توجهی است، اما چنین سفرهایی قطعا ارزان تر و مقرون به صرفه تر از هزینه های چند میلیون دلاری اعزام فضانورد به فضا هستند.

بسته پایه فضایی پروژه ویرجین گالاکتیک با هزینه 200 هزار دلاری شامل ارائه تمام خدمات مورد نیاز از جمله لباس مخصوص فضانوردی است و بسته ممتاز فضایی با هزینه یک میلیون دلاری شامل اجاره یک شاتل با شش سرنشین بمدت یک روز است.

با توسعه فناوری های مورد نیاز برای انجام سفرهای فضایی تجاری، داوطلبان از هم اکنون چهار سال زمان دارند تا پس انداز مناسبی برای یک سفر 2.5 ساعته فضایی جمع آوری کنند.باوجود کاهش چشمگیر هزینه ها، می توان پیش بینی کرد که نخستین مسافران این پروازها تنها افراد ثروتمند و سرشناسی هستند که برای گذران تعطیلات راهی فضا می شوند!

منبع Space
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=2599
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها