ایده جدید یک استارتآپ برای کسب درآمد از توریسم فضایی !
استارتآپ فنلاندی اسپیس نیشن (Space Nation) که به دنبال راهی برای آسانسازی فرستادن انسان به فضاست، اعلام کرد که قصد دارد آزمایشهایی را در راستای به وجود آوردن دسترسی همگانی به فضا در ایستگاه فضایی بینالمللی انجام دهد. این شرکت که در سال 2013 تاسیس شد به دنبال استخدام دانشمندان و ایجاد یک برنامهی تعاملی برای گوشیهای هوشمند است که اطلاعات مردم عادی را در مورد فضا افزایش دهد آنها را برای فضانوردی آماده سازد. اسپیس نیشن که از پشتیبانی شرکتهای زیادی از جمله اکسیوم اسپیس (Axiom Space) که قصد دارد ایستگاه فضایی خصوصی بسازد، برخوردار است پاییز امسال برنامهی تمرینی فضانوردان را کلید خواهد زد. در این برنامه هر کسی با یک تلفن هوشمند میتواند در مجموعهای از چالشهای روانی، فیزیکی و احتماعی شرکت کند و نفرات برتر توسط این شرکت به یک کمپ دو هفتهای تمرین فضانوردی دعوت میشوند. اولین فضانورد اسپیس نیشن در سال 2018 به یک پرواز زیرمداری اعظام میشود و هدف نهایی این شرکت فرستادن فضانورد به ماه میباشد.