برگزاری نخستین همایش نسل فضا در ایران

0 863

http:///به گزارش خبرنگار اسپاش نخستین همایش نسل فضا در ایران، پنج‌شنبه۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ الی ۱۹ در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار شد.
نخستین همایش ملی نسل فضا در ایران که جمعی از کارشناسان و صاحبنظران داخلی و خارجی در آن حضور داشتند  به همت نمایندگان ایران در انجمن مشورتی نسل فضا و با حمایت دانشگاه علم و فرهنگ، مرکز ملی فضایی ایران و پایگاه خبری اسپاش و همکاری جمعی از رسانه‌های علمی کشور اجرا شد.
هدف از برگزاری نخستین همایش ملی نسل فضا معرفی فرصت‌های پژوهشی و ترویجی در حوزه فناوری فضایی برای جوانان و نیز بررسی ظرفیت‌های انجمن مشورتی نسل فضا برای همکاری در پروژه‌های جهانی بود.
در ابتدا بهنوش مسکوب مسئول هماهنگ‌کننده خاورمیانه‌ای انجمن مشورتی نسل فضا به معرفی این انجمن و فرصت‌های بی‌نظیر همکاری جوانان در پروژه‌های جهانی آن پرداخت.
«اکتشافات فضایی؛ حرکت در لبه مرزهای دانش» عنوان سخنرانی محمدرضا رضائی روزنامه‌نگار علم و نماینده ایران در انجمن مشورتی نسل فضا بود و وی در سخنرانی‌اش به کاربردهای وسیع علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای در کاوش‌های فضایی اشاره کرد.
پروژه شبیه‌ْسازی سفر به مریخ، یکی دیگر از موضوعات محوری نخستین همایش نسل فضا در ایران بود که لیلا قاسم‌زاده مسئول هماهنگ‌کننده خاورمیانه‌ای انجمن مشورتی نسل فضا و از اعضا تیم پروژه شبیه‌ْسازی سفر به مریخ در اروپا، طی ارتباط زنده ویدئوکنفرانس به تشریح این پروژه، اهداف و چالش‌های آن پرداخت.
در ادامه  این همایش دکتر رضا کلانتری‌نژاد مدیرعامل شتابدهنده شزان، پیرامون فرصت‌های شغلی در حوزه کاربردهای عمومی فناوری فضایی در ایران با مخاطبان صحبت کرد.
«ماهواره‌های کوچک؛ اهداف بزرگ» عنوان سخنرانی آریا صبوری، پژوهشگر آزمایشگاه تعامل انسان و ربات بود که وی در این سخنرانی درباره کاربردهای وسیع و رو به رشد ماهواره‌های کوچک در صنایع فضایی امروز صحبت کرد.
با توجه به اینکه سال‌هاست بحث گردشگری فضایی به یکی از موضوعات داغ رسانه‌ای و نیز چالشی برای شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه فضا تبدیل شده است، بهنام سالم کارشناس حقوق و دیگر نماینده ایران در انجمن مشورتی نسل فضا در سخنرانی خود ابعاد حقوقی این سفرها را تشریح کرد.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1920
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها