راهی برای نجات سریع تلسکوپ هابل وجود ندارد

تلسکوپ فضایی هابل بیش از دو هفته است که دارای نقص فنی شده و ناسا برای رفع خطای رایانه اصلی و سامانه پشتیبان این تلسکوپ تلاش میکند، اما ظاهرا هنوز هیچ راه سریعی برای رفع نواقص آن وجود ندارد. همچنین باتوجهبه اینکه رایانه اصلی و سامانه پشتیبان این تلسکوپ هر دو دچار خطای یکسانی شدهاند، پس ریشه مشکل در جای دیگری قرار دارد؛ بنابراین مهندسان در حال بررسی سختافزارهای دیگری هستند که باعث بهوجود آمدن این خطا شدهاند. سختافزار دیگر، از جمله ماژول پشتیبان CU/SDF (سرواژه Command Unit/Science Data Formatter) برای انتقال داده و تنظیمکننده توان برای فراهم کردن ولتاژی ثابت است.
ناسا به آزمایشهای خود برای تشخیص مشکل و شناسایی راهحل احتمالی رفع این خطا که در روز ۱۳ژوئن (۲۳خرداد) رخ داد، ادامه میدهد و تلسکوپ درصورت نیاز میتواند از ماژول پشتیبان CU/SDF یا تنظیمکننده توان پشتیبان استفاده کند. همچنین ناسا پس از تلاشی ناموفق برای راهاندازی مجدد رایانه در تاریخ ۱۴ژوئن، در تاریخهای ۱۶ و ۱۷ژوئن تلاشهای متعددی برای استفاده از یکی از ماژولهای پشتیبان تلسکوپ هابل انجام داد؛ اما هر دو تلاش برای ارتباط با ماژول حافظه پشتیبان ناموفق بودند.