روسیه اعزام گردشگران فضایی را پس از ۱۲ سال وقفه از سر می‌گیرد

0 143

آژانس فضایی روسیه موسوم به روسکاسموس (Roscosmos) اعلام کرد برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۹، قصد دارد دو گردشگر را برای سفری ۱۲ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند. این سفر با فضاپبمای روسی سایوز ام‌اس-۲۰ (Soyuz MS-20) در ۸دسامبر۲۰۲۱ (۱۸آذر۱۴۰۰) از پایگاه بایکونور (Baikonur) در قزاقستان انجام می‌گیرد و اولین پرواز این فضاپیما است که دو صندلی از سه صندلی آن توسط گردشگران فضایی اشغال می‌شود.

یوساکو مائزاوا (Yusaku Maezawa)، میلیاردر ژاپنی، و یوزو هیرانو (Yozo Hirano)، دستیار وی، گردشگرانی هستند که روسکاسموس آن‌ها را به ایستگاه فضایی می‌فرستد. هزینه سفر هر یک از این دو گردشگر هنوز اعلام نشده، اما باتوجه‌به تخمین‌ها احتمالا هر سرنشین حدود ۴۰ میلیون دلار پرداخت می‌کند. همچنین این دو نفر آموزش‌های پیش از پرواز را از ماه ژوئن در مرکز کیهان‌نوردی یوری گاگارین (Yuri Gagarin) روسیه آغاز خواهند کرد. آخرین بار روسیه گای لالیبرت (Guy Laliberte)، میلیاردر کانادایی، را در سال ۲۰۰۹ به ایستگاه فضایی اعزام کرده بود.

پیش‌ازاین شرکت خصوصی روسی کازموکورس (CosmoCourse) که قصد داشت یک مجموعه حامل‌های توریستی برای گردشگری فضایی در منطقه نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod) این کشور ایجاد کند، تصمیم به تعطیلی آن گرفت. دلیل بسته شدن شرکت مذکور مشکلاتی در هماهنگی الزامات پروژه با مقامات محلی و عدم توانایی در اخذ اسناد نظارتی لازم از وزارت دفاع برای طراحی یک حامل توریستی اعلام شده است.

  

espash ، spacenews ، japantimes ، irna

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17868
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها