دانش فنی فعلی قادر به جلوگیری از برخورد سیارک با زمین نیست

گروهی از محققان با شبیه‌سازی برخورد سیارکی فرضی با سیاره زمین دریافتند دانش فنی فعلی قادر به جلوگیری از برخورد سیارک مذکور با زمین نیست. این گروه شامل کارشناسان آژانس فضایی اروپا (ESA) و آمریکا به‌رهبری ناسا آزمایشی را انجام دادند و در مدت یک هفته فرضیه‌ای را بررسی کردند که طی آن سیارکی از فاصله ۳۵ میلیون مایلی به‌سمت زمین نزدیک می‌شود و احتمالا تا ۶ ماه دیگر با کره خاکی برخورد خواهد کرد. کارشناسان در آزمایش مذکور به‌صورت روزانه اندازه سیارک، مسیر حرکت و احتمال برخورد آن را با زمین مورد بررسی قرار داده و در مرحله بعد تلاش کردند با استفاده از دانش فنی خود این سیارک را متوقف کنند.

در نهایت گروه به این نتیجه رسید که هیچ‌ یک از فناوری‌های فعلی زمین نمی‌تواند در بازه زمانی ۶ ماهه از برخورد یک سیارک فرضی با زمین جلوگیری کند و در شبیه‌سازی یادشده سیارک در شرق اروپا با زمین برخورد کرد. درحال‌حاضر خطر برخورد هیچ سیارکی با زمین وجود ندارد، اما حدود دو سوم سیارک‌هایی با عرض ۴۶۰ فوت یا بیشتر شناسایی نشده‌اند و سیارکی با این اندازه در صورت برخورد با زمین خسارت زیادی به‌بار می‌آورد. به‌همین‌دلیل ناسا و سازمان‌های فضایی دیگر سعی دارند با چنین آزمایش‌هایی به آمادگی کامل دست پیدا کنند.

mehrnews ، gadgetnews