اعضای اپسکو به مسابقه ماهواره مکعبی ایران می‌پیوندند

0 1,855

سرپرست معاونت فناوری سازمان فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار اسپاش با بیان اینکه برندگان مسابقه ماهواره های مکعبی به سازمان اپسکو معرفی خواهند شد گفت: «با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بین‌المنطقه‌ای اپسکو، قرارشده که سایر اعضای این سازمان نیز مسابقه ماهواره‌های مکعبی را برگزار کرده و پس ازانتخاب ماهواره برتر از هر کشور، مجموعا تمامی ماهواره‌ها با یک ماهواره‌بر خارجی پرتاب شوند.» با این وجود وی احتمال پرتاب این ماهواره‌ها از داخل کشور را نیز منتفی ندانست.


بنا به گفته سرادقی، پس از برگزاری مسابقه یک الی دو ماهواره انتخاب شده و به مرحله تولید رسیده و پس از آن به فضای پرتاب می‌شوند که هزینه ساخت این ماهواره‌ها برعهده دانشگاه‌ها و سازمان فضایی ایران است. 

سرپرست معاونت فناوری سازمان فضایی در ادامه به تشریح اهداف برگزاری مسابقه ماهواره‌های مکعبی پرداخت و گفت: آموزش کارشناسان و دانشجویان دانشگاه‌ها از اهداف برگزاری این مسابقه است تا دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به صورت عملی با علوم فضایی آشنا شده باشند. وی تاکید کرد: «پروژه‌های فضایی کشور با توجه به برنامه‌های سازمان فضایی نیاز مبرمی به متخصص دارند بنابراین این افراد در آینده جذب پروژه‌های فضایی کشور خواهند شد.»

گفتنی است این مسابقه شش مرحله‌ای که دو سال و نیم به طول می‌انجامد، از  14 بهمن ماه 1394 با اعلام” محمود واعظی”وزیر ارتباطات و “محسن بهرامی”رئیس سازمان فضایی ایران آغاز شد. در مرحله اول 21 تیم شرکت کرده که این تعداد در مرحله دوم به 14 تیم  و هم اکنون در مرحله سوم به 10 تیم کاهش یافته است. بنا به گفته سرادقی برخی از جدی‌ترین رقیبان، شامل دانشگاههای صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه سیرجان، دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز، دانشگاه کاشان می‌باشند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1699
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها