چین رویکرد تجاری‌ خود را در حوزه پرتابگرها تقویت می‌کند

به گزارش چاینادیلی، چین تا سه سال آینده، ۸۰ ماموریت پرتابی را برای خود در نظر گرفته است. به گفته Li Tongyu سرپرست بزرگترین توسعه‌دهنده راکت چین-آکادمی فناوری …. پرتابی چین، این آکادمی در نظر دارد ۱۰۰ راکت Long March را در سه سال آینده تولید کند. وی اظهار داشت:” این راکت‌ها به عنوان راکت‌های قابل اعتمادی از سوی مشتریان داخلی و خارجی تشخیص داده شده است و تولیدات این آکادمی، ۱۶۲ پرتاب از ۲۴۵ پرتاب پروازهای فضایی ملی را به انجام رسانده است”. وی همچنین افزود:” راکت‌های ما با ماهواره‌های اروپایی و آمریکایی سازگاری کامل دارد و هزینه‌ها و حق بیمه‌های ما بسیار رقابتی‌تر از دیگر شرکت‌ها است. این راکت‌ها، این امکان را به کاربران می‌دهد که تعدادی ماهواره را طی یک ماموریت، در مدارهای مختلف قرار دهد که این امکان کاهش هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت.”
Li Tongyu گفت: ” این آکادمی قصد دارد راکت Long March 8 را توسعه دهد و موتور این راکت همانند موتور راکت‌های Long March 5 و  Long March 7توسعه داده شده توسط این نهاد است.

چین تاکنون بیش از ۵۰ ماموریت تجاری، حمل ۶۰ ماهواره به فضا را برای شرکت‌های خارجی به انجام رسانده است. به گزارش این خبرگزاری، در چین یک ماموریت فضایی تجاری، معمولا بیش از اینکه از سوی آژانس نظامی یا دولت چین مورد حمایت مالی قرار گیرد، به فعالیت‌های فضایی مورد حمایت یک نهاد مستقل ارجاع داده می‌شود.
قابل ذکر است این آکادمی، شرکت هوافضایی ChinaRocket را برای ورود ۴ راکت توسعه داده شده توسط آکادمی به بازار و همچنین پوشش کلیه مدارهای مناسب برای ماموریت‌های فضایی تجاری، مورد حمایت مالی خود قرار داده است. Han Qingping رئیس شرکت ChinaRocket، پیش از این اظهار داشته است که شرکت وی فضاپیمای قابل بازیابی مجددی را برای ماموریت‌های با فاصله حدودی ۱۰۰ کیلومتر بالای زمین توسعه خواهد داد.

 

منبع chinadaily
نوشته‌های که ممکن است علاقه‌مند باشید :
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.