آسمان به تسخیر استارتاپ های فضایی در خواهد آمد

0 908

دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گام‌های مؤثری در صنعت هوانوردی مانند ساخت هواپیمای مسافربری برداشته و یک شرکت دانش‌بنیان در این زمینه راه‌اندازی کرده است. مجتبی فرخ عضو هیئت‌علمی دانشکده هوا و فضا دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه هوا و فضا اظهار داشت: دانشکده هوافضای دانشگاه خواجه نصیر از چند سال پیش مشغول به فعالیت شده، اما در صنعت فضایی چند وقتی است که به‌طور جدی‌تر به انجام طرح‌های مختلفی از جمله ساخت ماهواره می‌پردازد.

وی دانشگاه خواجه نصیر را قطب علمی طراحی و شبیه‌سازی سامانه‌های فضایی خواند و گفت: این دانشگاه امروزه به‌عنوان مرجع علمی در حوزه هوا و فضا شناخته می‌شود. فرخ عنوان کرد: این دانشگاه در حوزه ساخت ماهواره با دانشگاه امیرکبیر تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده و طبق قرارداد قرار است یک ماهواره مشترک ساخته شود.

وی ادامه داد: اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه درزمینهٔ صنایع هوایی و صنعت هوانوردی و فضایی کشور مشغول به فعالیت هستند و این افراد با تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان طرح‌ها و ایده‌های خود را به ثروت تبدیل می‌کنند. فرخ تأکید کرد: این دانشگاه گام‌های مؤثری در صنعت هوانوردی مانند ساخت هواپیمای مسافربری برداشته است و شرکت دانش‌بنیان نوپایی در این حوزه مشغول به فعالیت و طراحی هواپیماهای مختلف هستند. وی با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی دانشگاه در حوزه هوا و فضا کافی نیست، یادآور شد: دانشگاه خواجه نصیر با تمام مشکلات مالی اجازه نمی‌دهد تا وقفه‌ای در انجام پژوهش‌های فضایی دانشگاه وارد شود.

منبع پسیت
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1553
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها