تصاویر نجومی (1)+ عکس

0 2,268

امیرحسین مجیدیان:دیدن تصاویر ناب و جذاب از آسمان گردون و پر ستاره، مشاهده ی صورت های مختلف فلکی و یا رصد سیارات مختلف منظومه ی شمسی، سبب ایجاد حس بی نظیر و وصف نشدنی در آدمی می شود و دریچه های زیبایی به روی او باز می کند.شاید به کوچک بودن خود در برابر صانع کل این آفرینش پی ببرد و خدای بزرگ بخواهد تا حقایق و رمز و راز های خلقت را بر او هویدا کند.شاید شعر زیر زبان حال قشنگی باشد:

هر که دلارام دید، از دلش آرام رفت
چشم ندارد خلاص، هر که در این دام رفت…
یاد تو می‌رفت و ما، عاشق و بی‌دل بدیم
پرده برانداختی، کار به اتمام رفت…

سعدی

1- سمیرا صحرا نورد: شاه و ملکه سیارات همراه با هم در آسمان شب مشهد حرکت می کنند.زهره ی خیره کننده و مشتری پر رنگ! غوغایی در آسمان به پا شده است.

2-سمیرا صحرا نورد: “در مسابقه ی نجوم آماتوری خواجه نصیر طوسی، من از گذر ستارگان در کنار برج رادکان این تصویر نجومی را شکار کردم.”برج رادکان به ارتفاع ۲۵ متر، با بدنه استوانه‌ای و گنبد مخروطی شکل، اثری تاریخی مربوط به قرن هفتم هجری است. نمای خارجی بنا تا ارتفاع سه متری به صورت ۱۲ ضلعی و پس از آن تا زیر گنبد دارای ۳۶ ترک یا نیم استوانه بوده و داخل آن هشت ضلعی است

3- طاها تبیانی: آقای تبیانی این عکس زیبای نجومی را در آسمان بالای قلعه ی لک لک ها واقع در روستای قربه بوته از توابع زنجان به ثبت رسانده است که در آن مشتری در غیبت (اختقا) قمری خود قرار دارد.
اختفا یا غیبت رویدادی در اخترشناسی است که هنگامی رخ می‌دهد که یک شی توسط شی در حال عبور دیگری، از دید بیننده پنهان شود. همچنین در هر موقعیتی که در آن، یک شی در ناحیه‌های «پیش زمینه»، از نمایش یک شی در «پس‌زمینه» جلوگیری کند. در این مفهوم کلی، غیبت آنچه که ناپدیدشده تنها از صحنهٔ بصری و مشاهده شدن مورد گفتگو است. مانند غیبت هواپیمای در حال پرواز با ارتفاع کم در پشت پیش‌زمینه‌ها، و تصویرها بر صفحهٔ کامپیوتر.

4- امیرابوالفتح: در این تصویر زیبا و پر تکنیک، عبور ستارگان از بالای سر پل طبیعت تهران را می بینیم.پل طبیعت یکی از شاهکار های طراحی و معماری است که توسط یک مهندس 26 ساله به نام لیلا عراقیان طراحی شد.عراقیان به خاطر طرحش، جوایزی متعددی دریافت کرد.

5- امیر ابوالفتح: این تصویر زیبای عبور ستارگان، در کنار پل سی و سه پل اصفهان و با وجود نور زیاد فضا گرفته شده است و تلالو با شکوهی در چشم مخاطبین عکس ایجاد می کند.

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1549
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها