بودجه یک میلیون پوندی انگلستان برای مقابله با مشکل افزایش زباله‌های فضایی

0 382

آژانس فضایی انگلستان (UK Space Agency) اعلام کرد مبلغ یک میلیون پوند را برای مقابله با مسأله افزایش زباله‌های فضایی اختصاص می‌دهد. آژانس مذکور این مبلغ را برای شرکت‌هایی در نظر گرفته که بتوانند راهکارهایی نوآورانه در جهت مهار روند افزایش زباله‌های فضایی بیابند؛ راهکارهایی که می‌بایست با استفاده از روش‌های مقرون‌به‌صرفه برای پایش اشیاء معلق در مدار لئو و یا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به‌منظور استفاده بهتر از داده‌های مداری موجود ارائه شوند. 

 بودجه جدید بخشی از برنامه‌های ملی آژانس فضایی انگلستان برای ارتقای توانایی‌های نظارتی و ردیابی فضایی این کشور موسوم به SST سرواژه Space Surveillance and Tracking است. شرکت‌ها برای طرح‌های خود می‌توانند حداکثر مبلغ ۲۵۰ هزار پوند را از این بودجه درخواست کنند. انگلستان اکنون در زمینه تأمین ایمنی فضا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در آژانس فضایی اروپا (ESA) به‌شمار می‌آید که شامل مشارکت ۱۰ میلیون پوندی این کشور در برنامه پاکسازی زباله‌های فضایی این سازمان موسوم به ADRIOS سرواژه Active Debris Removal/In orbit servicing می‌شود. 

 در حال حاضر تخمین زده می‌شود حدود ۹۰۰ هزار زباله فضایی بزرگتر از ۱ سانتی‌متر به دور زمین در گردش‌اند که تنها تعداد کمی از آن‌ها ردیابی می‌شوند. همچنین حوزه ردیابی‌ها و پایش‌های فضایی یک بازار روبه‌رشد است که مطابق پیش‌بینی‌ها ارزش آن تا سال ۲۰۳۵ به بیش از ۱۰۰ میلیون پوند خواهد رسید.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15294
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها